آیین نامه و مقررات مسابقات
تمرینات قهرمانی
سوال های متداول
تمرینات همگانی
  1. اطلاعیه ها
  2. اخبــــــــــار
  3. دبیرخانه منطقه 9 کشور
  4. پنجره ای رو به ورزش
  5. المپیاد ورزشهای فناورانه
  دانشگاه های تحت پوشش دبیرخانه منطقه 9 ورزش دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی کشور

بازدید و ارزیابی مرکز آموزش عالی کاشمر اولین مقصد بازدید های دبیر محترم منطقه 9 ورزش دانشگاه های کشور

بازدید و ارزیابی مجتمع آموزش عالی گناباد دومین مقصد بازدید های دبیر محترم منطقه 9 ورزش دانشگاه های کشور
جدول کارنمای مسابقات ورزشی دانشجویان دانشگاه ها و موسسات آمورش عالی منطقه 9 ورزش کشور - 1398

 

به گزارش روابط عمومی سازمان امور دانشجویان، دومین نشست مدیران امور دانشجویی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی سراسر کشور به میزبانی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری امروز 19 اردیبهشت ماه 1403 در حال برگزاری است.

دکتر ابوالفضل دانشور مدیر کل امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان در این نشست ضمن خیر مقدم به میهمانان گفت: مدیران دانشجویی  افرادی هستند که در خط مقدم جهاد فی سبیل الله برای خدمت‌رسانی به دانشجویان کشور هستند و یه معنای واقعی کلمه جهادگران عرصه زیست سالم دانشجویی هستند.

وی افزود: اداره کل امور دانشجویان داخل وظایف متعددی دارد و کارهای متنوعی را انجام می دهد. یکی از فعالیت‌های مهم این اداره کل برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت دانشجویان کشور است به همین منظور، المپیاد ورزش‎‌های فناورانه برای اولین بار در تاریخ وزارت علوم طراحی شد؛ آئین نامه و شیوه نامه های مرتبط تدوین و ابلاغ شد و در حال حاضر ثبت نام  این المپیاد در حال انجام است و تا ۲۵ اردیبهشت ماه ادامه پیدا خواهد کرد.

مدیر کل امور دانشجویان داخل تصریح کرد:  تا ابلاغ آیین نامه و شیوه نامه های مریوط المپیاد فنارانه دانشجویی به دانشگاه ها در سازمان امور دانشجویان 21 جلسه رسمی و تعداد بسیاری جلسه های غیر رسمی در سطوح بالای کارشناسی و مدیریتی برگزار شد و انتظار داریم با اقبال دانشجویان به هدف نهایی این المپیاد که رسیدن به محصولات فناورانه ورزشی بومی و با کیفیت داخلی قابل  رقابت با محصولات غیر بومی و سازماندهی استعدادهای دانشجویی کشور  در حوزه های محصولات فناورانه برسیم.

دکتر دانشور اظهار کرد: ثبت‌نام المپیاد بازی‌های فناورانه دانشجویی در سامانه ستاو از ۲۷ فروردین آغاز شروع شد و تا 25 اردیبهشت ماه ادامه دارد.

دبیر کمیته برنامه‌ریزی المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی با بیان اینکه این المپیاد برای اولین بار در سطح ملی‌ و با مشارکت دانشگاه‌های وابسته به وزارت علوم، وزارت بهداشت،‌ و دانشگاه آزاد اسلامی در رشته‌های دیجیتال، فیجیتال (حرکتی-دیجیتال)، ورزش‌های رباتیکی و فناوری و نوآوری در ورزش برگزار می‌شود؛ گفت: «این المپیاد با هدف افزایش روحیه نشاط، امید و پویایی در دانشگاهیان، ارتقای روحیه کار گروهی در بین دانشجویان، و شناسایی استعدادهای برتر در زمینه‌های مرتبط و کمک به هدایت شغلی دانشجویان مستعد طراحی شده و اجرا خواهد شد.

دکتر دانشور افزود: قبل از آغاز دولت سیزدهم دانشجوهای که کارشان با کمیسیون موارد خاص، لغو تعهد و تایید مدارک بود باید در یک بازه زمانی چندین ماهه صف انتظار قرار می‌گرفتند، اما سال گذشته اداره کل امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان اقدام به برگزاری کارگاه‌های توانمندسازی کارشناسان حوزه معاونت دانشجویی کرد به طوری که این عمل سبب شد تا پرونده های دانشجویان که پیش از این ناقص به شواری مرکزی می رسید به صورت کامل به سازمان ارائه شود و کار دانشجویان با سرعت بیشتری انجام و در حال حاضر هیچ دانشجویی برای دریافت خدمت مورد نیاز،در صف انتظار  وجود ندارد.

مدیر کل امور دانشجویان داخل با اشاره به اینکه در حال تدوین آیین نامه ای تحت عنوان آیین نامه حمایت از دانشجویان اشتغال آفرین هستیم تصریح کرد: در این آئین نامه از دانشجویان اشتغال آفرین بصورت ویژه حمایت خواهد شد و تا پایان سال جاری جشنواره کشوری تجلیل از دانشجویان اشتغال آفرین در دانشگاه سمنان برگزار خواهد شد.

وی دانشجویان را یکی از ارکان اصلی دانشگاه شمرده و گفت: از مدیران دانشجویی و مجموعه مدیران و کارکنان حوزه معاونت دانشجویی انتظار داریم بگونه ای برنامه ریزی و کار کنید که طعم شیرین دریافت خدمت از شما برای همیشه در ذهن دانشجویان عزیز نقش ببندد.
وی به حفظ حرمت و کرامت دانشجویان برای خدمت رسانی تاکید کرده و گفت این موضوع از اهمیت ویژه ای برخودار است و سنگ محک ما در این مسیر، امام عزیز ما، مقام معظم رهبری و سردار سلیمانی هستند و لذا تا رسیدن به این درجه، مدیران ما نباید آرام و قرار داشته باشند‌.

مدیر کل امور دانشجویان داخل ادامه داد: همیاران دانشجو بسیار ظرفیت خوبی است، آیین نامه آن اصلاح شده است دانشگاه ها باید در خصوص پرداخت حق الزحمه دانشجویان همیار متناسب با آئین نامه اابلاغی توجه ویژه داشته باشند تا نشاط و شادابی و حس امید در دانشجویان عزیز ما روز بروز تقویت شود.

دکتر دانشور با اشاره به اینکه شکیبای و صبوری، هدفمندی، برنامه‌ریزی، همدلی، صداقت، ایجاد ارتباط موثر، اعتماد بنفس، واگذاری مسئولیت، بودجه بندی زمانی و مالی و ایثارگری از جمله شاخص‌های مدیران دانشجویی موفق است؛ خاطر نشان ساخت:  بنده معتقد هستم تمام شما مدیران دانشجویی و خانواده‌های شما عزیزان ایثارگران جهاد عرصه زیست سالم دانشجویان کشور هستید و امید آن را داریم این خدمات مورد رضایت الهی قرار گیرد و روز قیامت شرمنده امام عزیز و شهدا نباشیم.

 

 
سازمان امور دانشجویان

ferdowsi_sport@

ثبت نام در مسابقات ورزشی

ثبت نام قهرمانان ورزشی

مسابقه فوتسال چندجانبه در کشور عراق