آیین نامه و مقررات مسابقات
تمرینات قهرمانی
سوال های متداول
تمرینات همگانی
  1. اطلاعیه ها
  2. اخبــــــــــار
  3. دبیرخانه منطقه 9 کشور
  4. پنجره ای رو به ورزش
  5. المپیاد ورزشهای فناورانه
  دانشگاه های تحت پوشش دبیرخانه منطقه 9 ورزش دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی کشور

بازدید و ارزیابی مرکز آموزش عالی کاشمر اولین مقصد بازدید های دبیر محترم منطقه 9 ورزش دانشگاه های کشور

بازدید و ارزیابی مجتمع آموزش عالی گناباد دومین مقصد بازدید های دبیر محترم منطقه 9 ورزش دانشگاه های کشور
جدول کارنمای مسابقات ورزشی دانشجویان دانشگاه ها و موسسات آمورش عالی منطقه 9 ورزش کشور - 1398

این ورزش هیجانی و جذاب در سال ۱۹۹۰ توسط یک ورزشکار کلمبیایی برای اولین بار در کلمبیا به وجود آمد و با گذشت زمان این ورزش در سر تا سر دنیا مورد استقبال مردم زیادی قرار گرفت و توسعه پیدا کرد. طبق آمار های رسمی اکنون در ۱۸۵ کشور جهان و بیش از ۱۴ میلیون دختر و پسر جوان و نوجوان در کلاس های آموزشی این ورزش مفرح شرکت کرده و آموزش می بینند. زومبا ورزشی تلفیقی از حرکات هوازی و رقص می باشد که با گام ها و حرکات آسان و سریع انجام می شود. در بخش زومبا چیست باید گفت که زومبا مانند ورزش ایروبیک از حرکات ریتمیک و تکراری تشکیل شده که ماهیچه های اصلی و بزرگ بدن را درگیر خود کرده و باعث چربی سوزی و سفت شدن این عضلات می شود.

یکی از دلایل محبوبیت زومبا تنوع موسیقی و حرکات آن بر اساس رقص‌هایی از سراسر دنیا است. حرکاتی که در زومبا مورداستفاده قرار می‌گیرد بر اساس حرکات پایه چهار ریتم اصلی سالسا، کومبیا، مرنگه و رگتون و ریتم‌های دیگر مثل هیپ‌هاپ، سامبا، افرودنس (رقص آفریقایی)، فلامنکو، بانگارا (رقص هندی)، بلی دنس، (رقص عربی)، سوکا و غیره است. طبق آمار سایت رسمی زومبا شمار رقصندگان زومبا ۱۲ میلیون نفر در ۱۲۵ کشور دنیا است. در عصر حاضر ورزش زومبا یکی از داغ‌ترین و مهیج‌ترین روش‌های کم کردن وزن است. این ورزش با تحرکی بیشتر از پیلاتس ترکیبی از حرکات هوازی و مراحل رقص که با گام‌های سریع و آسان بسیار جذاب و سرگرم‌کننده است. این ورزش می‌تواند به شما در کاهش وزن بسیار کمک کند و همچنین تن، ماهیچه‌ها و عضلات شما را سفت کند. این نوع رقص که از اصول و قواعد اینتروال و تمرینات استقامتی بهره می‌گیرد، متابولیسم بدن را تا حد قابل‌توجهی بالا می‌برد.

ورزش هیجانی و هوازی زومبا به دو نوع کلی زومبا رقص و زومبا فیتنس تقسیم می شود، در زومبا رقص شما از حرکات قدرتی استفاده نمی کنید و به وسیله حرکات ساده رقص شروع به این ورزش ساده و مهیج می کنید. در زومبا فیتنس از حرکات های هوازی و قدرتی استفاده می شود به عبارت دیگر حرکات زومبا فیتنس کپی شده از ورزش ایروبیک می باشد و تفاوت این ورزش با ایروبیک در هماهنگی دست و پا، چرخش یا ضربه زدن با قسمت میانی بدن می باشد. همچنین در انجام حرکات قدرتی این ورزش از دمبل می توانید استفاده کنید. در آخر اگر شما هم به دنبال کاهش وزن یا از بین بردن افسردگی خود هستید ما زومبا را به شما پیشنهاد می کنیم.

 فواید ورزش زومبا را می‌توان در چند مورداشاره کرد. باید گفت این ورزش باوجوداینکه جدید و نوپا است ولی به خاطر فواید زیادی که داراست طرفداران زیادی دارد. این فواید شامل:

• لاغری و تناسب‌اندام

• انعطاف‌پذیر شدن بدن

• احساس خوب شادی و آرامش

• افزایش اعتمادبه‌نفس

• پیشگیری از تنبلی مغز

انواع ورزش زومبا :

• زومبا تونینگ

• زومبا قدرتی

زومبا طلایی

زومبا آبی

زومبا استپ

ferdowsi_sport@

ثبت نام در مسابقات ورزشی

ثبت نام قهرمانان ورزشی

مسابقه فوتسال چندجانبه در کشور عراق