اختتامیه پنجاه‌ و چهارمین نشست مدیران‌ تربیت‌بدنی، در دانشگاه‌ فردوسی‌ مشهد در تاریخ ۲۵ خردادماه ۱۴۰۳ برگزار شد. در این نشست دبیران کارگروه‌های تربیت‌بدنی دانشگاه‌ها و مؤسسات به جمع‌بندی پرداختند.

 

 

 

دکتر نوری، دبیر کارگروه ساختار و تشکیلات اداره‌کل تربیت‌بدنی بیان کرد: تغییر نام اداره‌کل تربیت بدنی و ارتقای جایگاه آن، مطرح شد. در ذهن‌ مدیران این است که به دانشجو توپی می‌دهیم و ساختاری نیاز ندارد، اما اینطور نیست. من سال‌هاست روی سرطان کار کردم و دریافتم که ورزش همان کار داروهای سرطان را می‌کند. پس باید به ورزش و تندرستی تغییر نام دهیم تا به هدف بزرگتر که ارتقای سازمانی است، برسیم.
دکتر نوری ادامه داد: استفاده از نیروی‌ متخصص در دانشگاه نیاز به ابلاغ بالادستی دارد و نمی‌توان در دانشگاه در کار تخصصی آدم‌ غیر تخصصی قرار داد.
دکتر نوری افزود: ما برای ۳۰۰ نفر باید ۹۰۰ میلیون سرانه پرداخت کنیم تا بتوانیم لباس و غذا برای دانشجویان فراهم کنیم.

 

 

دکتر شفابخش دبیر کارگروه اصلاح و تدوین آئین‌نامه‌های ورزش‌ دانشگاهی: ۲ مورد از آیین‌نامه مطرح شد که شورای‌ دانشگاه و دستورالعمل حق‌التحریر بود. شورای‌ ورزش در بسیاری از دانشگاه‌ها برگزار شده و در بعضی دیگر برگزار نشده است. نکته دیگر اینکه برخی از دانشگاه‌ها برای برگزاری شورا مخالفت می‌کنند؛ زیرا رئیس‌ شورا هیچگونه ابلاغی ندارد که بتواند از مزیت آن استفاده کند. پیشنهاد شد از معاون وزیر مطرح شود که رئیس‌ دانشگاه به عنوان رییس شورای‌ ورزش برنامه‌ریزی و اجرا کند.
دکتر شفابخش افزود: در خصوص آیین‌نامه حق‌التعلیم مربیان و مشاوره‌ ورزشی، حق‌الزحمه‌ای که برای مربیان در نظر گرفته شده، اندک است و مطابق دستور پرداخت مجدد این آیین‌نامه باید بررسی شود تا به آیین‌نامه فدراسیون نزدیک شود.
دکتر شفابخش ادامه داد: ماده دیگر هم مطرح شد که در صورتی که از نیروهای‌ داخلی‌ دانشگاه استفاده شود، نیاز به عقد قرارداد نیست اما اگر فردی از بیرون دعوت شود، باید قرارداد و ابلاغ صادر شود تا که مبلغی که پرداخت می‌شود بدون مشکل باشد.

 

 

دکتر دوستی دبیر کارگروه مدنی و حقوقی بیان کرد: در کشور ما مشکلات حقوقی بیشتر است. اولین موضوع بیان شده در کارگروه، موضوع آشنایی مدیران و کارشناسان با مقوله حقوق ورزشی است. طیف گسترده‌ای از موضوعات در بخش حقوقی است، برخی از موضوعات حقوقی مشمول زمان نمی‌شود.
دکتر دوستی در ادامه گفت: نکته دیگر ارائه مدلی از قرار‌دادها به صورت یکپارچه و با فرمت خاص و متنی واحد توسط اداره کل است.
دبیر کارگروه مدنی و حقوقی در مورد موضوع بیمه ورزشی گفت: در کارگروه مطرح شد بیمه ورزشی دانشجویان توسط خود دانشگاه‌ها انجام شود و یک وحدت رویه توسط اداره کل ابلاغ شود.
وی ادامه داد: نکته دیگر بحث ایمن‌سازی اماکن ورزشی است، بعضاً اتفاقاتی که می‌افتد ناشی از ضعف ایمنی است.
دکتر دوستی ادامه داد: موضوع پنجم، بحث گرفتن مجوز باشگاه برای فعالیت‌ها است. نکته آخر این است که با توجه به وجود تعداد دانشجویان مختلف در سراسر کشور، ایجاد تفاهم‌نامه‌ای با فدراسیون پزشکی ورزشی که تخفیف ویژه‌ای برای بیمه صورت بگیرد که جزو اهم موضوعات است.

 

دکتر رشید لمیر، دبیر کارگروه ورزش اعضای هیئت علمی و غیر هیئت علمی بیان کرد:
در بحث چابک شدن فرآیند مصوبات دانشگاه‌ها به این نتیجه رسیدیم که با توجه به این‌که تربیت بدنی دانشگاه متولی ورزش دانشگاه است، وجود کارگروه ورزش در هر دانشگاه الزامی نیست.
وی در ادامه گفت: یکی از پیشنهادات مطرح شده این است که در المپیاد‌ها یک یا چند تیم از کارکنان و اعضای هیئت علمی در کنار دانشجویان و یا به صورت تیم‌های ترکیبی حضور داشته باشند.
دکتر رشید لمیر ادامه داد: موضوع دیگر عدم وجود آیین‌نامه‌ای مشخص برای ورود دختران دانشجو به محل برگزاری مسابقات است.وجود مصوبه‌ای از طرف وزارت‌خانه و اعلام به دانشگاه‌ها تکلیف موضوع را به خوبی روشن می‌کند.

 

🖇روابط عمومی اداره کل تربیت بدنی

🌐 sport.um.ac.ir

🆔 ferdowsi_sport@

 

ferdowsi_sport@

ثبت نام در مسابقات ورزشی

ثبت نام قهرمانان ورزشی

مسابقه فوتسال چندجانبه در کشور عراق