مهندس اکبر‌پور، مدیرکل دفتر نظارت بر طرح‌های عمرانی وزارت علوم گفت: حوزه ورزش یکی از بهترین گزینه‌ها برای اوقات فراغت دانشجویان و جوانان است.

وی بیان کرد: یکی از بزرگترین چالش‌های پیش‌رو توسعه ورزش، ابزار و امکاناتی است که در ورزش نیاز است، مانند زمین، فضای سرپوشیده و امکانات و ابزار استاندارد و بروز.

مدیرکل دفتر نظارت بر طرح‌های عمرانی وزارت علوم اظهار کرد: ۱ میلیون متر مربع فضای ورزشی در دانشگاه‌ها نیاز داریم. و ما الان حدود ۵ همت در دانشگاه‌ها پول نیاز داریم تا به سرانه‌ای که باید باشیم برسیم.

مهندس اکبرپور گفت: هزینه ورزشی سال گذشته در دانشگاه‌های مختلف قریب به ۱۱۰ میلیارد تومان است. و الان ما حدود ۳میلیون و ۱۰۰ هزار متر مربع بنای نیمه‌کاره داریم.

مهندس اکبر‌پور برای راهکار کمبود هزینه بیان کرد: باید برای حوزه ورزش برویم سراغ قانون بودجه به خصوص قانون برنامه ششم توسعه کشور، آنجا دولت مکلف است ۲۷صدم درصد را از مالیات ارزش افزوده را برای ورزش همگانی، ورزش زورخانه‌ای هزینه بکند، باید از این ظرفیت‌ها استفاده بکنیم.

مدیرکل دفتر نظارت بر طرح‌های عمرانی وزارت علوم در آخر گفت: حدود ۱۰هزارمیلیارد تومان برای مولد سازی در این دوره اختصاص یافته است، در مولدسازی پروژه‌های اولویت داری که نیمه کاره است و یا اولویت‌داری که ضروری است گفته می‌شود.

 

🖇روابط عمومی اداره کل تربیت بدنی

🌐 sport.um.ac.ir

🆔 @ferdowsi_sport

ferdowsi_sport@

ثبت نام در مسابقات ورزشی

ثبت نام قهرمانان ورزشی

مسابقه فوتسال چندجانبه در کشور عراق