دکتر امیر رشید لمیر مدیر تربیت بدنی دانشگاه فردوسی مشهد در پیامی ۱۷ شوال سالروز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای را گرامی داشت.
 
🔹متن پیام به شرح ذیل است: 
 
"بسم الله الرحمن الرحیم"
ورزش باستانی کشورمان یک تاریخ و یک فرهنگ محسوب می شود که در طول سالیان با جوانمردی، گذشت و ایثار عجین شده است.
"مقام معظم رهبری "
در تقویم زرین جمهوری اسلامی ایران، هفدهم شوال که سالروز مبارزه دلاورانه و جوانمردانه امام علی( علیه السلام ) با عمر بن عبدود و شکست دشمن و سربلندی اسلام است، بعنوان روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای نامگذاری شده است.
فرهنگ پهلوانی با نام و یاد مولای متقیان علی (ع)، پهلوان راستین تاریخ بشریت، قداست و حرمت یافته است و با عبور از افسانه‌های باستانی یک الگوی واقعی بشری فرا روی ورزشکاران و جوانمردان معاصر قرار گرفته است.
قهرمانان ما نیز باید به فضیلت پهلوانی آراسته باشند و جلوه های این فرهنگ ارزشمند را باید هر چه بیشتر در ورزش دانشگاه ها شاهد باشیم، چرا که نقطه تعالی ورزش کشور همان فرهنگ پهلوانی است.
اینجانب ضمن ارج نهادن و گرامیداشت مقام ارزشمند پهلوانان و مُرَوَجان فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای، این روز را به تمامی ورزشکاران، پیشکسوتان و مربیان این رشته ورزشی و دوستداران این فرهنگ مانا تبریک عرض می نمایم، و پیشرفت، توسعه و قرار گرفتن همه ورزشکاران در مسیر اخلاق، ادب و منش پهلوانانه را در دانشگاه پرافتخار فردوسی مشهد از خداوند منان خواستارم. یا علی مدد
🖇روابط عمومی مدیریت تربیت بدنی
 

ferdowsi_sport@

ثبت نام در مسابقات ورزشی

ثبت نام قهرمانان ورزشی

مسابقه فوتسال چندجانبه در کشور عراق