آیین نامه مسابقه شطرنج آنلاین دانشگاه های کشور

گرامیداشت سردار سلیمانی

سه شنبه 14 دی 1400

 

با آرزوی سلامت و شادکامی برای جامعه ورزش دانشجویی، به اطلاع می­رساند اداره کل تربیت­بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، در نظر دارد بمنظور گرامی داشت سردار سلیمانی، یک دوره مسابقه شطرنج آنلاین ویژه دانشجویان دانشگاه های مناطق ده گانه کشور را در دو بخش دختران و پسران برگزار نماید.

آیین­نامه:

1-    مسابقه هر دو بخش دختران و پسران در سایت lichess.org و به روش سوئیسی بر اساس قوانین فدراسیون بین المللی شطرنج (فیده) برگزار و اصلاحات مورد نیاز طبق قوانین، در هر مرحله قابل انجام خواهد بود.

2-    ارائه معرفینامه(بصورت یکجا) از طرف دانشگاه ها برای تمامی دانشجویان الزامی است و دانشگاه­ها، مجاز به معرفی هر تعداد بازیکن برای شرکت در این مسابقه می­باشند. همچنین یک نفر از کارشناسان دانشگاه با ارائه شماره همراه، بعنوان سرپرست تیم معرفی شوند.

تبصره: مسئولیت راهنمایی بازیکنان هر دانشگاه برای ورود به جدول و رعایت قواعد مسابقه بر عهده سرپرستان تیم ها می باشد.

3-    لطفاً اسامی دانشجویان را در دو لیست جداگانه مطابق فرمت ذیل حداکثر تا روز سه شنبه 7 دی به شماره ... فکس نمایید و تصویر معرفینامه را از طریق پیام رسان واتس اپ به شماره 09122052918 ارسال فرمایید.

دختران

ردیف

نام و نام خانوادگی

اکانت سایت lichess.org

تلفن همراه(واتس اپ)

شماره دانشجویی

1

 

 

 

 

2

 

 

 

 

پسران

ردیف

نام و نام خانوادگی

اکانت سایت lichess.org

تلفن همراه(واتس اپ)

شماره دانشجویی

1

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

سرپرست دختران

شماره همراه

سرپرست پسران

شماره همراه

 

 

 

 

 

4-    تمامی بازیکنان مکلف به انجام حداقل 30 دست بازی رسمی در سایت lichess.org با زمان 3 دقیقه بدون پاداش زمانی ( تا قبل از تاریخ 7 دی) می­باشند در غیر اینصورت مجاز به حضور در مسابقه مرحله مقدماتی نخواهند بود.

تبصره: شرکت کنندگان، مجاز به بستن اکانت­های خودشان تا 2 هفته پس از مسابقه نیستند و بستن اکانت به منزله تایید تخلف خواهد بود.

5-    کلیه شرکت کنندگان در دو جدول دختران و پسران بصورت جداگانه با هم به رقابت خواهند پرداخت. به محض ثبت نام، برای شرکت کنندگان، گروهی در پیام رسان واتساپ تشکیل و اطلاع رسانی اخبار مسابقه، از این طریق انجام خواهد شد.

-         زمان مسابقه روز سه شنبه 14 دی 1400 ساعت 15

6-    مسابقه در تعداد دور مشخص (متناسب با تعداد شرکت کنندگان) به روش سوئیسی و با زمان ثابت 3 دقیقه (بدون افزایش زمان) برای هر بازیکن برگزار می­شود و بین هر دور از بازی­ها 1 دقیقه استراحت وجود دارد.

تبصره: در صورت نیاز، مسابقه در زمان دیگری قابل برگزاری است که متعاقباً اطلاع رسانی خواهد شد.

7-    مسابقه به صورت رسمی (ریتد اینترنتی) برگزار می­گردد و بر روی ریتینگ اکانت کاربری بازیکن تاثیرگذار است.

8-    رده­بندی بر اساس مجموع امتیازات کسب شده است. چنانچه 2 یا چند بازیکن مجموع امتیازات یکسانی کسب کنند از روش سون بورن برگر برای گره گشائی استفاده خواهد شد.

9-    تیم برگزاری مسابقه مکلف به حفظ مصالح عالی مسابقه و رعایت حقوق تمامی بازیکنان است بنابراین در حین برگزاری مسابقه و پس از اتمام آن، تمام بازی های بازیکنان(بویژه 10نفر برتر هر جدول) توسط تیم داوری بررسی خواهد شد و در صورتی که مشخص شود بازیکنی یکی از موارد تقلب را انجام داده باشد:

-         استفاده از نرم افزارهای شطرنجی در حین بازی

-         بازی کردن فرد دیگری بجای بازیکن

-         سایر موارد تقلب

این بازیکن از جدول رده بندی حذف و مراتب به اداره کل تربیت بدنی وزارت علوم و همچنین دانشگاه مبداء گزارش خواهد شد. همچنین تیم داوری مجاز به اعمال روش های مختلف راستی آزمایی قبل، هنگام و بعد از مسابقه می باشد و بازیکنان مکلف به همکاری در کلیه مراحل راستی آزمایی در زمان و مکان تعیین شده توسط تیم برگزاری می باشند. بنابر این تیم داوری مجاز است پس از انجام مسابقه، برخی بازیکنان را جهت بررسی عملکردشان، به دانشگاه یا هیئت شطرنج شهرستان دعوت و 4 دست بازی آزمایشی با ایشان برگزار نماید. نظر تیم داوری در موارد تقلب، قطعی و غیر قابل اعتراض است.

همچنین هر کدام از بازیکنان در صورت اعلام تیم برگزاری، مکلف به نصب دوربین و سایر نرم افزارهای کنترل و نظارت خواهند بود.

10-                        به 3 نفر برتر هر بخش (دختران و پسران)، احکام قهرمانی و جوایز مطابق آیین نامه دانشگاه اهداء خواهد شد.

11-                        کارشناسان محترم دانشگاه­ها، سوالات خود را از طریق گروه واتس اپ با جناب آقای محمد ابراهیم زاده، مسئول انجمن شطرنج اداره کل تربیت بدنی وزارت علوم(09122052918) مطرح نمایند.

12-                        پایگاه اطلاع رسانی ... و کانال اطلاع رسانی آکادمی شطرنج: @chessuniversity برای اطلاع رسانی رویدادهای این مسابقه در نظر گرفته شده است.

 

مراحل ایجاد شناسه در سایت lichess.org

دانشجویان محترم برای ساختن اکانت در سایت lichess.org مراحل ذیل را اجرا نمایید:

1-      ابتدا وارد سایت بشوید و گزینه register را انتخاب نمایید.

2-      یک نام کاربری (مشابه نام خانوادگی خودتان) نظیر Hamidi2020 و یک گذرواژه برای خودتان انتخاب کنید. اگر نام کاربری شما قبلا مورد استفاده بازیکن دیگری قرار گرفته باشد باید نام کاربری انتخاب شده را تغییر بدهید.

3-      ایمیلتان را وارد کنید. این ایمیل در مواقعی که گذرواژه را فراموش کرده باشید مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

4-      چهار پروتکل قرمز رنگ را به رنگ سبز تغییر دهید که به معنی پذیرش پروتکل ها توسط شماست.

5-      ایمیلی که از سایت lichess.org دریافت خواهید کرد فعال کنید و اکانت شما اکنون ایجاد شده است.

6-       برای ورود به لینک مسابقه، وارد لینک بشوید و گزینه JOIN TEAM را بزنید. درخواست شما طی 48 ساعت توسط تیم داوری تایید خواهد شد. ثبت نام شما زمانی تکمیل خواهد شد که اسم شناسه خود را در سایت مشاهده بفرمایید.

قبل از شروع مسابقه، چند دست بازی آزمایشی با سایت انجام دهید تا با این سامانه آشنایی کامل پیدا کنید.

 

 

 

 

 

ferdowsi_sport@

ثبت نام در مسابقات ورزشی

ثبت نام قهرمانان ورزشی

مسابقه فوتسال چندجانبه در کشور عراق