آیین نامه و مقررات مسابقات
تمرینات قهرمانی
سوال های متداول
تمرینات همگانی
  1. اطلاعیه ها
  2. اخبــــــــــار
  3. دبیرخانه منطقه 9 کشور
  4. پنجره ای رو به ورزش
  دانشگاه های تحت پوشش دبیرخانه منطقه 9 ورزش دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی کشور

بازدید و ارزیابی مرکز آموزش عالی کاشمر اولین مقصد بازدید های دبیر محترم منطقه 9 ورزش دانشگاه های کشور

بازدید و ارزیابی مجتمع آموزش عالی گناباد دومین مقصد بازدید های دبیر محترم منطقه 9 ورزش دانشگاه های کشور
جدول کارنمای مسابقات ورزشی دانشجویان دانشگاه ها و موسسات آمورش عالی منطقه 9 ورزش کشور - 1398

  • ورزش باراسل چیست؟

باراسل یکی از ورزش‌های جدید و تازه‌ای است که هر روز مخاطبان و طرفداران بیشتری پیدا می‌کند. باراسل جزو ورزش‌هایی است که کاملا علمی و جذاب است و بدون داشتن آمادگی کامل بدنی، نمی‌توانید این ورزش را انجام بدهید. برای آشنا شدن با ورزش باراسل، فواید و ویژگی‌های این ورزش، حتما ادامه این مطلب را بخوانید.

  • ورزش باراسل چیست؟

باراسل یک ورزش فرانسوی است که از دو کلمه بارا به معنی میله و سل به معنی زمین تشکیل شده. هدف این ورزش منتقل کردن تمرین‌ها و حرکات باله از حالت ایستاده به روی زمین و حالت افقی است. در حقیقت این ورزش، انجام حرکات باله روی زمین و در حالت نشسته است. حرکات این ورزش از نوع قدرت و کششی بوده  و تاثیر بسیار زیادی روی عضلات نزدیک کننده و دور کننده ران دارد. این تاثیر باعث لاغری شکم، پهلو و پا می‌شود و زیبایی خاصی به اندام‌های پایین تنه بدن می‌دهد.

  • تاریخچه باراسل

باراسل یک ورزش فرانسوی است که در دهه ۶۰ میلادی توسط «بوریس کنیاسف »در پاریس معرفی شد. بوریس کنیاسف یک مربی رقص باله بود که به دلیل پرداخت سنگین مالیات در پاریس، پس از مدتی راهی سوئیس شد و در آنجا ساختمانی قدیمی را برای ادامه فعالیت خود اجاره کرد.

کنیاسف برای آموزش دادن به شاگردان خود مجبور بود یک میله بلند (barre) بر دیوار نصب کند؛ اما به سبب قدیمی بودن ساختمان، انجام این عملیات برای او ممنوع شد. بدین گونه کنیاسف تصمیم گرفت حرکت‌های باله را به‌صورت نشسته و خوابیده به شاگردان خود آموزش دهد.

پس از گذشت زمان، کنیاسف پی برد که استفاده از این روش در انجام حرکت‌های باله علاوه بر اینکه شاگردانش را در وضعیت جسمانی مناسبی قرار می‌دهد، بسیاری از دردهای بدنشان را نیز درمان می‌کند. حتی برخی افراد که از انجام ورزش باله صدمه‌دیده بودند، سریع‌تر بهبود یافتند.

کنیاسف پس از مدتی به پاریس بازگشت و این ورزش را به شاگردان خود آموزش داد. یکی از شاگردانش به نام آنیتا کریستینا (Anita Kristina)  به‌طور گسترده تدریس ورزش باراسل را ادامه داد تا بیشتر مردم با اثرات معجزه‌آسای آن آشنا شوند.

  • فواید باراسل

باراسل فواید زیادی در جهت تناسب اندام، لاغری و چربی سوزی دارد. با هر جلسه از این ورزش می‌توانید بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ کالری بسوزانید. توجه داشته باشید که اکثر این چربی سوزی در ناحیه مرکزی بدن مانند شکم، پهلوها و ران انجام می‌شود و باعث کاهش سایز شما می‌شود. علاوه بر این کمک به ضربان قلب با هدف سلامتی قلب و عروق و همین‌طور جلوگیری از پوکی استخوان و ایجاد آرامش از دیگر فواید ورزش باراسل است.علاوه بر تمام این‌ها ورزش باراوسل می‌تواند جایگزین بسیار خوبی برای فیزیوتراپی هم باشد. انجام ورزش باراوسل می‌تواند درد را در برخی از نواحی بدن از بین ببرد. نواحی که این ورزش می‌تواند به کاهش درد آن کمک کن شامل شانه، گردن، کمر، زانو و ستون فقرات است.

 

ورزش باراسل در خانه

 

کسانی که به دنبال تناسب اندام در خانه هستند، می‌توانند روی ورزش باراسل حساب ویژه‌ای باز کنند. انجام ورزش باراسل در خانه به راحتی امکان پذیر است. به شرطی که شما با اصول آن آشنا باشید و تکنیک‌های این ورزش را قبلا یاد گرفته باشید. انجام ورزش باراسل در خانه می‌تواند آناتومی بدن شما را جذاب‌تر کند. با انجام این ورزش می‌توانید علاوه بر تسکین دردهای عضلانی، حالات بد بدن خود را تصحیح کنید.

اصطلاحات ورزش باراسل

هر ورزشی اصطلاحات مخصوص به خود را دارد. ورزش باراسل هم به همین صورت است. شما اگر قصد دارید این ورزش را در خانه انجام دهید، حتما باید با اصطلاحات ورزش باراسل آشنا باشید. در این بخش قصد دارید شما را بخش مهمی از اصطلاحات ورزش باراسل آشنا کنیم.

Passé :در اجرای صحیح حرکت پسته باید زانو ها کاملاً به پهلو و به سمت بیرون چرخش داشته باشد.

:Plié در این حرکت زانوها خم و پاها در حالت پوینت و پشت و کمر باید کاملا صاف باشد.

:Battement در این حرکت پا به صورت کاملا منقبض و کشیده هستند. این حرکت باید بدون خم شدن زانوهایتان انجام شود. پاها باید از جهت استخوان لگن به بالا و پایین حرکت کنند.

 :Flex point این اصطلاح ورزش باراسل مربوط به انگشت‌ها و روی پاها و مچ پا می‌شود. به ترتیبی که در حالت فلکس روی پا با ساق پا زاویه ۹۰ درجه می‌سازند و در حالت پوینت دقیقا تلاش می‌کنیم تا با کشیدن انگشتان پا به جلو این زاویه را به صفر برسانیم.

  • زیبایی حرکات باراسل

حرکات باراسل به زیبایی حرکت‌های باله است. زیبایی حرکات و تمرین‌های باراسل یکی از ویژگی‌هایی است که منجر به انگیزه‌بخشی به ورزشکاران می‌شود. به هم پیوستگی و طراحی حرکات به هم متصل شونده محموعه زیبایی از حرکات ورزشی را می‌سازد که انگیزه‌های ورزشی را افزایش داده و همزمان به خلق زیبایی نیز منجر می‌شود

  • تاثیر ورزش باراسل بر عضلات و عملکرد بدن

باراسل  این ورزش، ریتمی، قدرتی، استقامتی و کششی بوده که به حفظ تناسب‌اندام، کاهش سایز و هماهنگی اعصاب و عضله کمک می‌کند.. باراسل به صورت مداوم بر روی عضلات نزدیک شونده و دور شونده ران ها کار می کند.قطعاً داشتن بدنی کشیده، کمری باریک و پاهایی خوش فرم و جذاب رویای همه زنان است. باید بگویم که با باراسل  به این رویا خواهید رسید. باراسل به شما یاد می دهد که با کنترل تنفس، دم و بازدم و همچنین تمرکز بر روی ناحیه میانی بدنتان درک صحیح و درستی از بدن و مکانیسم‌های آن پیدا کنیدبیشترین تاثیر باراسل بر روی شکم پهلو ها و ران ها می باشد. تمرینات باراسل باعث افزایش سوخت و ساز بدن و در نتیجه کاهش سایز٬ کاهش وزن ٬ تناسب اندام ٬ صاف شدن ستون فقرات و افزایش انعطاف پذیری بدن می‌شود. به علاوه چون باراسل ورزش قدرتی و سنگین است مانع از افتادگی و شل شدن عضلات شما می گردد.شما می توانید با باراسل عضلاتی کشیده و ماهیچه هایی خوش فرم و زیبا داشته باشید. جلسه‌های تمرینی ورزش باراسل 45 تا 60 دقیقه است. افرادی که حداقل 6 ماه این ورزش را انجام داده‌اند، دارای تناسب‌اندام فوق‌العاده‌ای هستند.

  • رابطه عضلات با باراسل چیست؟

باراسل ورزشی‌ است بسیار قدرتی کششی و استقامتی.باراسل به صورت مداوم بر روی عضلات نزدیک شونده و دور شونده ران ها کار می کند.تمام حرکات در ورزش باراسل به صورت گروهی و هماهنگ  انجام می شنود.همراهی این ورزش با موزیک های زیبای فرانسوی جذابیت باراسل را دوچندان می کند.قطعاً داشتن بدنی کشیده، کمری باریک و پاهایی خوش فرم و جذاب رویای همه زنان است.باید بگویم که با باراسل  به این رویا خواهید رسید .باراسل به شما یاد می دهد که با کنترل تنفس ، دم و بازدم و همچنین تمرکز بر روی ناحیه میانی بدنتان درک صحیح و درستی از بدن و مکانیسم‌های آن پیدا کنید.

  • مزایای ورزش باراسل

- افزایش ضربان قلب

- تناسب‌اندام و کاهش سایز

- ایجاد آرامش

- جلوگیری از پوکی استخوان و دردهای مفصلی

- تقویت عضلات

- افزایش هماهنگی عصبی و عضلانی

- چربی سوزی در نواحی مختلف بدن از جمله شکم، پهلو و ران

- رفع پادرد

- رفع گودی کمر و صاف شدن پشت

  • نقطه قوت باراسل چیست؟

در باراسل به دلیل اینکه همه حرکات بر روی زمین انجام می‌شود دیگر مشکل تعادل نخواهید داشت.در نتیجه می توانید تمام تمرکز خود را روی هماهنگی بدن و عضلات خود بگذارید بدون اینکه نگران برهم خوردن تعادل تان باشید.

  • رابطه فیزیوتراپی با باراسل چیست؟

در واقع چون همه حرکات باراسل به صورت خوابیده انجام می‌شود و چرخش ناهنجار تنه اتفاق نمی افتد در بسیاری از موارد باراسل توانسته جایگزین مناسبی برای فیزیوتراپی باشد .
افرادی که مشکل خاصی داشته‌اند با انجام حرکات باراسل توانسته اند بهبود پیدا کنند و پس از مدتی متوجه کاهش درد در ناحیه گردن- ستون فقرات- زانو و مفاصل خود شده‌اند.اگر مایلید بدانید تأثیر باراسل چیست باید بگویم بیشترین تاثیر باراسل بر روی شکم پهلو ها و ران ها می باشد .تمرینات باراسل باعث افزایش سوخت و ساز بدن و در نتیجه کاهش سایز-کاهش وزن - تناسب اندام - صاف شدن ستون فقرات و افزایش انعطاف پذیری بدن می‌شود .به علاوه چون باراسل ورزش قدرتی و سنگین است مانع از افتادگی و شل شدن عضلات شما می گردد .شما می توانید با باراسل عضلاتی کشیده و ماهیچه هایی خوش فرم و زیبا داشته باشید.کسانی که به دنبال راهی برای لاغر شدن و آب کردن چربی های شان می گردند با باراسل به هدفشان می رسند.اگر می خواهید بطور خلاصه بدانید باراسل چیست ؟
در یک جمله می‌توان گفت :”باراسل یعنی خداحافظی با چربی ها و داشتن بدنی کشیده و زیبا مثل بالرین ها.”

ferdowsi_sport@

ثبت نام در مسابقات ورزشی

ثبت نام قهرمانان ورزشی

مسابقه فوتسال چندجانبه در کشور عراق