آیین نامه و مقررات مسابقات
تمرینات قهرمانی
سوال های متداول
تمرینات همگانی
  1. اطلاعیه ها
  2. اخبــــــــــار
  3. دبیرخانه منطقه 9 کشور
  4. پنجره ای رو به ورزش
  دانشگاه های تحت پوشش دبیرخانه منطقه 9 ورزش دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی کشور

بازدید و ارزیابی مرکز آموزش عالی کاشمر اولین مقصد بازدید های دبیر محترم منطقه 9 ورزش دانشگاه های کشور

بازدید و ارزیابی مجتمع آموزش عالی گناباد دومین مقصد بازدید های دبیر محترم منطقه 9 ورزش دانشگاه های کشور
جدول کارنمای مسابقات ورزشی دانشجویان دانشگاه ها و موسسات آمورش عالی منطقه 9 ورزش کشور - 1398

رشته  سویینگ که به تمرینات ضد جاذبه یا آنتی گراویتی معروف است ترکیبی از تمرینات کلاسیک و مدرن آمادگی جسمانی، بدنسازی، پیلاتس، یوگا، ژیمناستیک و هنر بند بازی هوایی در فضا و به روی پارچه ها و وسیله هوایی آویزان شده از سقف می باشد.

 از آنجا که شما آزادی بیشتری در حركت در فضا دارید، می توانید بدن خود را در موقعیت های جدید چرخش دهید. در بعضی موارد، این می تواند منجر به ايجاد کششهاي عمیق تر و بیشتري در مقايسه با كشش در بسياري از ورزشهاي متداول ديگر شود.

اگر شما هم به دنبال تنوع و خلاقیت در ورزش هستید، سویینگ یوگا را امتحان کنید. این ورزش هم خانواده یوگا و پیلاتس است. سویینگ یوگا که با یک پارچه ابریشمی‌انجام می‌شود، حس محیط بدون جاذبه را به شخص القاء می‌کندااین کلاس با تمرینات ساده و مقدماتی به افراد کمک می کند تا پیشرفت کنند.انجام ترتیب حرکات به آرامی به وارونه شدن های موفقیت آمیز منتهی می گردد.این ورزش تمرین کامل است.زیرا در یک ردیف قرار گرفتن مهره های ستون فقرات سبب سوختن کالری های اضافی بدن شده و فرد از فشار جاذبه زمین رها می گردد. کلاس یوگای ضد جاذبه زمین شامل تمرین های استقامتی و انعطافی است و موجب چالاکی و کاهش فشار وارد بر قلب می شود


انجام حرکات یوگا در هوا چگونه به وجود آمد؟ آمریکایی ها به تازگی این ورزش جدید گراویتی (gravity) را به فهرست ورزش های دنیا اضافه کردند که هدفش مقابله با جاذبه زمین استاین ورزش توسط یک طراح رقص معروف در‌هالیوود کشف شد.او که به دلیل آسیب‌ها و عمل‌های جراحی در انجام حرکات رقص دچار محدودیت شده بود برای رسیدن به انعطاف پذیری پیشین خود، ورزش یوگا را انتخاب کرد. اما یوگا برای او رضایت بخش نبود؛ به همین دلیل تصمیم گرفت روش جدیدی را ابداع کند. سویینگ یوگا که انجام حرکات یوگا توسط یک پارچه ابریشمی‌در هوا می‌باشد سبب راحت تر شدن حرکات سخت یوگای کلاسیک می‌شود. آنتی گراویتی یوگا یا یوگای هوایی سبک جدیدی از یوگا است که مبدأ آن نیویورک بوده، اما اکنون در کشورهای متعددی ازجمله کشور ما تمرین می‌شود. در این سبک، وضعیت‌های یوگای سنتی را با پیلاتس و حرکات موزون ترکیب و با کمک بانوج انجام می‌دهند.
 
اگر به یوگا علاقه‌مندید، حتی اگر آن را اغلب انجام نمی‌دهید، لازم است که قطعاً و با دیدی مثبت آنتی گراویتی یوگا را امتحان کنید.
یوگای هوایی همانند یوگای عادی، اما ده برابر قوی‌تر، نه در سخت بودن، بلکه در تأثیرگذاری، آرامش بخشی و رضایت بخشی است. شما روی یک بانوج نرم که شبیه یک شال بلند است، می‌نشینید. این بانوج از یک نوع نایلون خاص با تراکم بالا تهیه‌شده است که وزنی بالغ‌بر 800 کیلو را تحمل می‌کند، پس نگران نباشید، شما آن را پاره نخواهید کرد.
در طی کلاس یوگا ، شما وضعیت‌های یوگای متعددی را انجام می‌دهید یا می‌توانید به استفاده از بانوج تعدیلاتی را در وضعیت‌های یوگای سنتی ایجاد کنید تا مناسب یوگای هوایی بشود.
بسیاری از وضعیت‌های پایه‌ای یوگا شامل کشش‌های ساده در حال نشسته روی بانوج می‌باشد، در دیگر وضعیت‌ها به‌طور معکوس آویزان می‌شوید و ران، قوزک پا یا کف پای خود را به جهت حفظ تعادل می‌گیرید

یوگا سوینگ دارای ۶ دسته، پارچه ابریشم که تا وزن ۳۵۰ کیلوگرم رو تحمل می کنه. دارای دو عدد بند تنظیم ارتفاع از سقف، دو عدد X mount چهار عدد پیچ بسیار مقاوم ، دارای ۲ عدد کاربین بسیار مقاوم است.

- سویینگ روشی عالی برای اصلاح ستون فقرات، درمان دیسک کمر،تقویت و انعطاف عضلات میان تنه و تقویت بالا تنه می‌باشد از نظر روانشناختي ورزشي: ورزشي انتخاب كنیدكه لذتبخش باشد. بنابراين ما به شماها سويينگ را پيشنهاد ميكنيم .سويينگ طبيعي ترين شكل  وارونگي-درمان است كه طول فضاي بين مهره اي را افزايش  مي دهد..تمرينات عصبي عضلاني را كه هدف حس عمقي را دنبال ميكند ميتوانيد با سويينگ تجربه كنيد .مي دانيد كه حركات وارونه، سيستم لنفاوي را تميز مي كند؟ فشار از روي مفاصل برداشته شده و گردش خون تسريع مي شود. عضلاتي كه سموم در ان جمع شده اند با روان شدن خون اكسيژندار به انها تميز شده، سموم بيرون رفته و انرژي "چي" به ستون فقرات مي ايد.احساس خوب بودن و رفع تنش را خواهيد يافت. از آنجا که گرانش زمین بیش‌ ازحد معمول روی بدن شما کار می‌کند، ماهیچه‌های شما نیز سخت‌تر کار می‌کند. سويينگ یک تمرین بی‌نظیر است،زیرا باید ماهیچه‌های میان تنۀ خود را به جهت حفظ تعادل و ثباتدر جلسۀ تمرين سويينگ خود درگیر کنید

مزایای سویینگ

  • روشی است ترکیبی از چند ورزش مختلف از جمله یوگا , پیلاتس، آمادگی جسمانی و آکروبات.
  • پارچه های آویزان شده از سقف به فرد کمک می کند تا برای یک تمرین کامل و عالی وزن خود را بین زمین و تاب ( پارچه ای از جنس چتر نجات که از سقف آویزان می شود ) متعادل‌تر سازد
  • افزایش چابکی و فعالیت کلی بدن
  • کاهش فشار وارده بر ستون فقرات زمانی که مهره ها بدون هیچگونه فشاری در یک ردیف قرار می گیرند
  • تقویت ماهیچه ها و افزایش انعطاف پذیری آنها
  • افزایش پویایی و تحرک مفاصل خشک
  • سلامت غدد لنفاوی و دستگاه گردش خون
  • انجام حرکات وارونه , بدون ایجاد هیچگونه فشاری بر گردن و کمر
  • افزایش فعالیت جنبشی در ماهیچه ها
  • افزایش حس حضور و شادابی در محیط

فواید سویینگ یوگا

     1. خاصیت ضد درد

یوگای آنتی گراویتی فواید زیادی برای بدن انسان دارد. این ورزش باعث ترشح هورمون شادی شده، تاثیر تسکین درد دارد و امکان انجام ورزش بدون فشار را ایجاد می‌کند. اگر می‌پرسید یک ورزش چگونه می‌تواند موفق به انجام همه این کارها شود، نام این ورزش پاسخگوی شما خواهد بود. محیط بدون جاذبه، تاثیر فشار ورزش را به صفر می‌رساند و عدم وجود فشار در دنده‌ها باعث افزایش انعطاف پذیری و قابلیت انجام حرکات می‌شود.

۲.  خاصیت ضد پیری

خاصیت دیگر این ورزش آنتی ایجینگ(ضد پیری) بودن آن است. انعطاف پذیری بدن با انجام حرکات یوگا و پیلاتس افزایش می‌یابد و انجام این حرکات در محیطی بدون جاذبه باعث افزایش بیش تر انعطاف و انجام راحت تر حرکات می‌شود. افزایش انعطاف بدن باعث می‌شود جوان تر شوید. یکی از مهم ترین سوال‌ها این است که آیا این ورزش باعث کاهش وزن می‌شود؟ این که بتوانید فقط با ورزش کردن وزن کم کنید، امکان پذیر نیست. اما اسید لاکتیکی که در اثر انعطاف پذیری از بدن دفع می‌شود، سرعت متابولیسم بدن را افزایش داده و باعث کاهش وزن می‌شود.

۳.  افزایش شهامت

بعد ذهنی یوگای آنتی گراویتی متفاوت تر از سایر ورزش‌ها می‌باشد. این ورزش نیازمند شهامت است. چگونه شهامت انجام این حرکات را داشته باشیم؟ و این شهامت به چه کار ما می‌آید؟ در دنیای مدرن امروز که همه کارها عادی و ساده انجام می‌شوند، روح انسان‌ها تشنه هیجان می‌باشد. اما هیجانی که امنیت آن‌ها را به خطر نیاندازد. یوگای آنتی گراویتی با وجود این که در وهله اول ترسناک به نظر می‌رسد، اما در ادامه انجام این کار باعث ایجاد حس آزادی در شما می‌شود.

۴.  ترشح هورمون شادی

شکست دادن ترس باعث ایجاد بعد جدیدی در ذهن می‌شود. یکی از دلایل اصلی این مساله تاثیر یوگای آنتی گراویتی در ترشح هورمون شادی می‌باشد. هنگامی‌که بدن در این ورزش وارونه می‌شود، سیستم بدن تجدید شده و این حالت باعث ترشح هورمون شادی سروتونین می‌گردد. بعد از انجام حرکات یوگای آنتی گراویتی به دلیل انتقال خون تمیز به مغز نه تنها شاهد قرمزی گونه‌های خود خواهید بود، بلکه لبخند نیز بر لبان تان جاری می‌شود.

آیا یوگای هوایی ایمن است؟
یوگای هوایی، تمرینی ایمن است، در تمام کلاس‌های یوگای هوایی، مربی یوگای معتبر این سبک حضور دارد. مربی شما می‌تواند به شما بگوید که چگونه وضعیت‌های هوایی را به‌طور صحیح انجام دهید، به‌گونه‌ای که به خود هیچ‌گونه آسیبی وارد نسازید.
علاوه بر این، شما فقط حدود سه فوت از زمین در کلاس‌های یوگای هوایی معلق هستید (گرچه می‌توانید ارتفاع بانوج خود را تنظیم کنید تا مطابق با نیازهای شما باشد یا کلاس را برای شما چالش‌برانگیزتر کند)؛ بنابراین، ریسک آسیب رساندن به خود در اثر سقوط بسیار کم است.
برخی ملاحظات باید انجام شود، ازآنجایی‌که خطراتی در آویزان بودن به‌طور برعکس برای مدت طولانی وجود دارد، هیچ مربی یوگای ماهری شما را در حالت معکوس بیش ازآنچه برای سلامت شما مفید است، نگاه نمی‌دارد، اما لازم است که شما از خطرات این کار آگاه باشید.

ferdowsi_sport@

ثبت نام در مسابقات ورزشی

ثبت نام قهرمانان ورزشی

مسابقه فوتسال چندجانبه در کشور عراق