رشته ورزشی فیـــــوژن فیتنـــــس

یوژن فیتنس ورزشی‌ست نوین، پیشرفته، متنوع و شاد که برای ارتقاء فاکتورهای آمادگی جسمانی (بانوان و آقایان) در سنین مختلف، به شکلی بسیار جذاب و کاربردی طراحی شده است.
تمرینات این ورزش موزیکال بوده و علاوه بر فوائد جسمانی و ظاهری، باعث نشاط، سرزندگی و سلامتِ روحی و روانی افراد نیز می‌شود.
استفاده از حداقل امکانات موجود در مکانهای ورزشی توسط مربیانِ متخصص، یکی از قابلیتهای فیوژن فیتنس است که به این ورزش جذابيت و قابلیت توسعه همگانی در اقشار مختلف مردم را داده است.رشته ورزشی فیـــــوژن فیتنـــــس،  "اولین استایل فیتنس ریتمیک" در ایران میباشد (از سال ۱۳۸۲) که اجرای مهارتها، تکنیک‌ها و حرکات موزون به صورت گروهی و ریتمیک با استفاده از موزیک انجام می شود.
ارتباط عمیق بین ورزش و موسیقی بر همگان محرز است و فیوژن فیتنس از این ارتباط به شیوه ای بسیار مؤثر و مفید در جهت رسیدن به اهداف خود (ارتقاء سلامت، تندستی و نشاط) بهره برده است.
تکرار یک الگوی مشخص ریتمیک حتی اگر توسط سازه های کوبه ای انجام نشود، جنبش و تأثیر قوی خواهد داشت.
همزمان کردن حرکات ورزشی با موسیقی، سطح  عملکرد ورزشکار را افزایش می دهد، که یکی از دلایل محبوبیت کلاس های فیـــــوژن فیتنـــــس میباشد.
تمرینات ریتمیک و استفاده از موسیقی مناسب موجب میشود افرادی که در معرض خستگی ناشی از انجام تمرینات هستند، انرژی گرفته و بیشتر از تمرین لذت ببرند.

فواید تمرینات “فیوژن فیتنس

- رسيدن به وزن و فرم بدنى دلخواه در كنار لذت از ورزش!
ارتقاء همه ى فاكتورهاى آمادگى جسمانى (نه فقط بخشى از آنها!) از جمله: سرعت، قدرت، استقامت، چابکی، هماهنگی عصبی عضلانی، انعطاف بدنی و حتى تمرکز و قدرت عكس العمل
يادگيرى مهارت های مختلف و متنوع به همراه ریتم و موزیک
كسب نشاط و هيجان و انرژى با تمرینات مفرح و شاد و متنوع
افزايش اعتمادبنفس با انجام ورزش منظم گروهی
و… فوايد بسيار ديگرى كه با حضور در اين كلاسها به آنها خواهيد رسيد..!

 تأثیرات تمرینات “فیوژن فیتنس”بر عضلات و اندامها:

شرکت منظم و هدفمند در تمرینات “فیـــوژن فیتنـــس “، موجب تقویت قدرت عضلانی، استقامت عضلانی، سرعت، توان، انعطاف پذیری، بهبود کارایی قلب و عروق، تقلیل فشار خون، کاهش سطح کلسترول خون و…. میگردد.
مزایای تمرینات “فیـــوژن فیتنـــس” به جسم محدود نمی شود. بلکه بر سلامت ذهن و بهداشت روانی نیز اثرگذار است.
فعالیت منظم در اين تمرینات، در کاهش اضطراب و افسردگی، افزایش اعتماد به نفس و توسعه خودپنداری مثبت مؤثر است و موجب احساس استقلال، پایداری هیجانی و قاطعیت میشود.
ویژگی های تمرینات “فیـــــوژن فیتنـــــس

ازمهمترین ویژگی هاى فیوژن فیتنس، موزیکال بودن و شاد بودن تمرینهاست؛ ترکیب زیبایی از تمریناتی که باعث فرم گرفتن و رسیدن به آمادگی جسمانی و تناسب اندام مطلوب میشود.
آمیختن حرکات قدرتى، مهارتی و تعادلی در فیوژن فیتنس با موسیقی مناسب، یکی از تمایزات اصلی و منحصر به فرد فیـــــوژن فیتنـــــس با ساير رشته هاى ورزشى میباشد.

فرق بارز تمرین با وزنه در «فیوژن فیتنس» با تمرین با وزنه در بدنسازی:
اولین و مهم‌ترین تفاوت در این نکته است که حرکات و تمرینات با وزنه در فیوژن فیتنس به صورت گروهی و با ریتم و هماهنگی خاص انجام می‌شود.
کار با دمبل سبک و سنگین مکمل هم‌اند که در فیوژن فیتنس با توجه به پیشرفت روش‌های نوین تمرینی، به طور ویژه‌ای به آن پرداخته شده است .
در تمرینات با تکرار زیاد با وزنه سبك، فیبرهای عضلانی از نوع آهسته (slow twitch یا عضلات کند انقباض) به کار گرفته می‌شوند. این دسته از فیبرهای عضلانی، ساخته شده‌اند تا تحمل بیشتری داشته و دیرتر خسته شوند که منجر به افزایش استقامت می‌شود. و همچنین کار با وزنه سبک باعث می‌شود که ساخت پروتئین در بدن به بیشترین میزان خود برسد
اما از سوی دیگر، در تمرینات با تکرار کم با وزنه سنگين، فیبرهای عضلانی از نوع تند (fast twitch یا تند انقباض) به کار گرفته می‌شوند، که برای حرکات انفجاری ساخته شده‌اند، و سریع‌تر هم خسته می‌شوند که توان قدرتی فرد را بالا ميبرد . کار با وزنه سنگین باعث ترشح بالای هورمون آنابولیک (رشد توده عضلانی) می‌شود که در تمرینات فیوژن فیتنس ترکیب این دو عمل با هم باعث چربی سوزی و عضله سازی در کنار هم می‌شود.
فراموش نکنیم که در فیوژن فیتنس به دنبال رشد بیش از اندازه ماهیچه‌ها و افزایش غیرطبیعی حجم عضلات نیستیم. در این رشته قصد داریم تا قدرت را در کنار سایر عوامل آمادگی جسمانی مانند استقامت و سرعت و انعطاف رشد دهیم.

بخش دیگری از تمرینات فیوژن فیتنس استفاده از وسایل و لوازم فیتنـــــس میباشد.
کار با کش یکی از روش های تمرینی جدید است که در کاهش وزن موثر بوده و در نتیجه کاهش بیماری های قلبی-عروقی  و همچنین کاهش پرفشاری خون را در پی دارد .
تمرین با کش ، عضلاتی که برای اتصال به بافت استخوانی به کار برده می‌شوند را تقویت می‌کند که این عضله‌ها در بیشتر افراد ضعیف هستند.ِ دلیل این که هیچ وقت فشاری روی این عضلات وارد نشده، این است که هیچ گاه در تمرینات، حرکات قدرتی‌، استقامتی و تعادلی همزمان انجام نشده اند.
در فیوژن فیتنس توسط باندهای مقاوتی و کش، به طور مؤثری به تقویت مفاصل و عضلات نگهدارنده آنها پرداخته میشود.
تمرین برای تقویت مفاصل و عضلات درتمامی سنین لازم است.
در بسیاری از دردهای مفصلی، تمرینات کششی و مقاومتی مهمترین بخش درمان را شامل میشود. به کمک تمرینات با کش، عضلات شل میشوند و از خشکی و انقباض رها میشوند و به راحتی میتوانند در اطراف مفصل حرکت کنند.
 با توجه به شرایط جسمانی افراد، فیوژن فیتنس دارای تمرینات مؤثر و مفیدی در جهت افزایش سلامت و رفع دردها و ناراحتی های شایع میباشد.
از جمله مزایای تمرین با کش در کلاس های فیوژن فیتنس میتوان به موارد زیر اشاره کرد؛
- تمرین با کش موجب افزایش سوخت و ساز و فرآیند چربی سوزی میگردد.
- انجام حرکات با کش محدودیت سنی نداشته و برای همه گروهای سنی قابل اجراست.
- از آنجا که سختی و مقاومت کش ها بر حسب رنگشان متفاوت است، افراد مبتدی وحرفه ای می توانند برای انجام تمرینات از کش با مقاومت مناسب استفاده کنند.
- میتوان با انجام مستمر تمرینات کش، به فرم و حالت دلخواه بدنی دست یافت.
- بدلیل انعطاف پذیر بودن جنس کش، بعد از مدتی تمرین انعطاف پذیری شخص نیز بیشتر میشود.
- تقویت عضلات و مفاصل بدن نظیر ماهیچه های کمر و عضلات نگهدارنده ستون فقرات، مفصل شانه، زانو، لگن.....

 اهداف رشته ” فیوژن فیتنس

1- بالا بردن سطح آمادگی جسمانی ورزشکاران
2- ارائه برنامه های ورزشی اصولی و پیشرفته متناسب با گروههای سنی مختلف
3- حفظ انگیزه و شادابی ورزشکاران با توجه به تنوع روش های تمرینی
4- ایجاد محیطی شاد و پر انرژی
5- اصلاح حرکت های اشتباه و رایج و آموزش اصولی آنها
6- بالا بردن توان عمومی بدن
7- پررنگ نمودن ارزشهای واقعی اخلاقی درمیان ورزشکاران
8- همگانى كردن ورزش در جامعه و گسترش روحيه و فرهنگ ورزشى دربين اقشار مختلف مردم

 

  انواع تمرینات “فیـــــوژن فیتنـــــس

روشها و بخشهای تمرینی متنوعی در فیوژن فیتنس وجود دارد:
مانند
فیوژن کیک‌بوکسینگ (ریتمیک – تکنیکال)
فیوژن کرانچ (مخصوص چربی سوزی)
فیوژن بالانس (تعادلی – قدرتی)
فیوژن کاردیو (هوازی و شاد)
فیوژن بوت‌کمپ (ترکیبی پرفشار)
فیوژن ‌فلو (تمرین خاص قدرتی با وزن بدن)
فیوژن فانکشنال (تمرین چندگانه و متنوع)
کار با انواع لوازم فیتنس بدون محدودیت..
و انواع بخشهای متنوع دیگر..

 

 

 

 

 

 

 جهت اطلاع از رویدادهای ورزشی، تفریحی، به ما بپیوندید

 

 

ferdowsi_sport@

ثبت نام در مسابقات ورزشی

 

دانش ورزش