نمایه کاربری

  جمعه 31 فروردين 1397

آدرس کانال تلگرام اداره کل تربیت بدنی

جهت دریافت اخبار اداره کل تربیت بدنی در تلگرام به ما بپیوندید

@ferdowsi_sport


تنیس خاکی

آمادگی جسمانی ۲۲ بهمن

باشگاه پینت بال

انجمن ورزشی اداره کل

فرم پيشينه علايق ورزشي

روزنامه های ورزشی

آیین نامه ها و مقررات

جشنواره درون دانشگاهی

کارکنان و اعضاء هیات علمی

ورزش خوابگاه ها

ستاد اردوها

کلاسهای آموزشی

ورزش دانشکده ها

ورزش قهرمانی

نهضت داوطلبی

سوالات متداول

اماکن و تاسیسات ورزشی

احكام و گواهي هاي صادر شده

پيش بيني نتايج مسابقات

ملاقات عمومي با رياست دانشكده و مديركل تربيت بدني دانشگاه
میهمانِ, گرامی، خوش آمدید!
نامِ کاربری گذرواژه: به‌خاطر داشته باش

مسیر ورزش به کجاست
(1 ، بازدید کننده) (1) میهمان
  • صفحه:
  • 1

نامِ بحث: مسیر ورزش به کجاست

مسیر ورزش به کجاست 5 سال, 9 ماه قبل، #370

  • sara
  • ( کاربر )
  • غایب
  • فعال
  • تعدادِ ارسال‌ها: 27
  • کارما (امتیازِ ویژه): 4
در حالی که ورزش بسیار خوب و در تأکید اسلام قرار گرفته است ولی در عین حال مسیری دارد که انتهایش به همیاری روح انسان می پردازد از این رو جهت ورزش در نگاه اسلام، جهتی معنوی است نه مادیگرایانه.و کسانی که در این جهت و مسیر قرار می گیرند دو دسته می شوند: دسته ای اول کسانی اند که ورزش را ابزاری برای کسب مقام و دنیای خویش می دانند و ازا ین طریق دست به کارهای ناشایست از قبیل به استثمار کشیدن و بیکاری ورزشکار، به جان هم انداختن دو گروه ورزشی می پردازند و دسته دوم، آن عده ای هستند که ورزش را به دید قوت و نیرو گرفتن برای هدفی والاتر، یعنی کسب مقام قرب الهی می پندارند.بنابراین اگر کسی قوی باشد و نیرومند اما دارای قدرت معنوی و ایمان نباشد درزندگی خطر آفرین خواهند بود اما اگر همین افراد هم جسمی قوی و هم روحی پرورش یافته در مکتب اسلام داشته باشند پشتوانه ی محکمی خواهند بود برای یک ملت و نمی گذارند دست های خائنانه کسانی که گاه می خواهند همه چیزها را ببرند، قدرت مادی ما، قدرت معنوی ما را جایگاهی در این عرصه داشته باشند.بدون تردید، اسلام با استعمار و استثمار مخالف است، نه به کسی اجازه می دهد برای منافع مادی خود دیگران را استثمار نموده به بردگی بکشد و نه به کسی اجازه می دهد به بردگی دیگران درآمده و با شکستن شخصیت و عزت خود، تن به استثمار بدهد. حضرت علی (ع) در وصیت خود خطاب به امام حسن (ع) چنین می فرماید: « لا تَکُن عَبدَ غَیرِکَ وَ قَد جَعَلَکَ اللهُ حُرَّاً» (۱)بنده دیگری مباش { به طمع مال و جاه و برای کسی سر فرود نیاور} که خدا تو را آزاد قرار داده است.آری، قوی ترین مرد تاریخ جهان، شیر خدا، حضرت علی (ع) در راز و نیازی که با معبود خویش دارد، عرضه می دارد: « إلهی قَوِّ علی خِدمَتِکَ جَوارِحیِ» (۲)
پروردگارا اعضاء و جوارح مرا در راه خدمت به خودت قوی و نیرومند گردان.
از این فقره ی دعا چنین فهمیده می شود، که باید ورزش، ورزشکار و هم نیرو و توان او در جهت خدمت به خدا باشد، تا ارزشمند تلقی گردد و اینجاست که امام علی (ع) مسیر و جهت نهایی انسان نیرومند و ورزشکار را مشخص می کنند و در این قاعده هیچ ورزشکاری مستثنی نیست و همه باید ارزش ورزش را در مسیر الهی بدانند و دگر هیچ. که اگر اغراض دیگر بر آن وارد شد، هواهای نفسانی و صفات شیطانی بر آن غلبه پیدا می کند و سرمایه و ثروت بزرگ قوت و نیرومندی را از انسان باز می ستاند و در مسیر انحرافی می کشاند و بالاخره انسان را قدم به قدم به سمت خود محوری و مطرح شدن شخصیت «من» می کشاند که این از نظر اسلام مذموم دانسته شده است.

منبع:
۱.نهج البلاغه نامه 31.
۲.فرازی از دعای کمیل
تشکرکنندگان : hadis.ahmadian, z-naddaf, رها, شقایق, n-karimzadeh
  • صفحه:
  • 1

قدرت گرفته از کیوننا فارسی / محصول گروه سی‌ام‌اس فارسی

این صفحه در: 0.21 ثانیه ایجاد شده است