نمایه کاربری

  يكشنبه 31 تیر 1397

آدرس کانال تلگرام اداره کل تربیت بدنی

جهت دریافت اخبار اداره کل تربیت بدنی در تلگرام به ما بپیوندید

@ferdowsi_sport


تنیس خاکی

آمادگی جسمانی ۲۲ بهمن

باشگاه پینت بال

انجمن ورزشی اداره کل

فرم پيشينه علايق ورزشي

روزنامه های ورزشی

آیین نامه ها و مقررات

جشنواره درون دانشگاهی

کارکنان و اعضاء هیات علمی

ورزش خوابگاه ها

ستاد اردوها

کلاسهای آموزشی

ورزش دانشکده ها

ورزش قهرمانی

نهضت داوطلبی

سوالات متداول

اماکن و تاسیسات ورزشی

احكام و گواهي هاي صادر شده

پيش بيني نتايج مسابقات

ملاقات عمومي با رياست دانشكده و مديركل تربيت بدني دانشگاه
میهمانِ, گرامی، خوش آمدید!
نامِ کاربری گذرواژه: به‌خاطر داشته باش

راز سلامتي در کف پا
(1 ، بازدید کننده) (1) میهمان
  • صفحه:
  • 1

نامِ بحث: راز سلامتي در کف پا

راز سلامتي در کف پا 5 سال, 9 ماه قبل، #996

  • khaleghi
  • ( کاربر )
  • غایب
  • کارشناسِ ارشد
  • تعدادِ ارسال‌ها: 125
  • کارما (امتیازِ ویژه): 39
پاها در تمام طول روز وزن ما را تحمل مي‌کنند ، هر جا که بخواهيم ما را مي‌برند و بدن ما را به زمين متصل مي‌کنند. بعضي از مردم پا را ريشه و مرکز بدن مي‌خوانند. اما با توجه به کار ارزشمندي که پاهايمان براي ما انجام مي‌دهند ما هيچ کاري براي آنها انجام نمي‌دهيم.

آنها را در کفش خفه مي‌کنيم و تا زماني که براي ما خطر جدي ايجاد نکنند به آنها توجه نمي‌نماييم. نتيجه اينکه در زندگي روزمره از هر 10 نفر 7 نفر به مشکلاتي دچار مي‌شوند که کاملاً قابل پيشگيري هستند.

روبرت کورنفورد متخصص بيماريهاي پا در نيويورک گفت : من هميشه افرادي با پاهاي پينه بسته، انگشتاني چکشي و کف پاي دردناک را مشاهده نموده‌ام. اين مشکلاتي که در اينجا نام برده‌ام بيماريهاي مهمي نيستند اما بعضي مواقع مشکلات پا باعث ايجاد درد و مشکلاتي در نواحي ديگر بدن مي‌شوند.

طبق نظريه متخصصان يکي از بهترين راههاي درمان پا، جلوگيري از ايجاد اصطکاک و سرايت بيماري به نواحي ديگر مانند زانو،‌ باسن، کمر و شانه‌ها مي‌باشد.

يکي از روشهاي مراقبت از پا، يوگا مي‌باشد. زمانيکه دردها و بيماريها را از طريق يوگا از بين ببريد، از بروز بيماريهايي نظير کمردرد و بيماريهاي ديگر استخواني جلوگيري مي‌نماييد. يوگا نه تنها ماهيچه‌ها را تحت کشش قرار مي‌دهد، بلکه به درمان التهابات پا و مشکلات آن نيز کمک مي‌نمايد.

در اينجا به چند نکته در مورد درمان پا بوسيله يوگا اشاره مي‌شود:

وزن خود را بين دو طرف بدن تقسيم نماييد.

بهترين حرکت در يوگا که وزن را بين دو طرف بدن تقسيم مي‌کند حرکت تاداسانا (کوه) مي‌باشد. قبل از شروع حرکت بايد دقت کنيد که در حالت طبيعي چگونه مي‌ايستيد. اگر وزن خود را روي قسمتهاي داخلي پا مي‌اندازيد ساقهايتان بصورت پرانتزي رو به داخل مي‌شود و اگر بالعکس وزن بدن را به روي قسمتهاي بيروني مي‌اندازيد زانوها بصورت پرانتز رو به بيرون مي‌شود.

اگر نمي‌توانيد متوجه وضعيت ايستادن خود شويد به فرمي که کفشهايتان گرفته‌اند توجه کنيد از روي ظاهر آنها مي‌توانيد از طريقه ايستادن خود مطلع شويد.

توجه نماييد که وزنتان را روي کدام قسمت بدنتان انداخته‌ايد،‌ سپس کمي به عقب و بعد به جلو متمايل شويد. اول انگشتانتان پا را روي زمين گذاشته و سپس پاشنه‌هاي خود را بگذاريد. اگر احساس کرديد وزن خود را روي انگشتانتان انداخته‌ايد کمي به عقب متمايل شويد و بالعکس. سپس در حاليکه پاهايتان روي زمين هستند خود را بالا کشيده و سعي نماييد بر جاذبه زمين غلبه کنيد. اين بهترين وضعيت ايستادن است.

در وضعيتهاي ايستاده به کشيدگي انگشتانتان توجه کنيد که باعث کشيده شدن کف پا مي‌گردد. هم زمان با فشار پاشنه‌هايتان به زمين انگشت کوچک و بزرگ خود را نيز روي زمين فشار داده و برجستگيهاي زير انگشتانتان را روي زمين قرار دهيد. اين عمل باعث بهبود گردش خون مي‌شود و خون را به قلب پمپاژ کرده و ورم و واريس رگها را از بين مي‌برد.

تقسيم وزن بر روي چهار طرف پا

با توجه به طريقه ايستادن و تصحيح قرار گرفتن پاها بر روي زمين مي‌توان مشکلات پا و زانو را که به بدن منتقل مي‌شود رفع نمود. بعنوان مثال چهاردست و پا راه رفتن باعث ايجاد مشکل در زانوها و کمردرد مي‌شود.

يکي از راههاي قرار دادن پاها، ‌تصور پا بصورت 4 مرکز است: انگشتان بزرگ و کوچک، داخل و خارج پاشنه‌ها. تقسيم وزن روي پا اولين قدم براي رفتن به سوي سلامتي است. براي صحيح ايستادن دقت کنيد که انگشتان، ساق پا و زانوهايتان همگي در يک خط باشند.

ايجاد کشيدگي براي نيرومند ساختن

هر حرکتي که باعث کشش در کف پا و قوس پا مي‌شود باعث بالا رفتن انعطاف و از بين بردن استرسها مي‌گردد. پيشنهاد مي‌شود که قبل از شروع يوگا، پاهاي خود را گرم کنيد. براي اينکار يک توپ تنيس را زير پاي خود قرار دهيد و آن را به جلو و عقب ببريد و روي انگشتان، ‌برجستگي پايين انگشتان، پاشنه‌ها و قوس کف پا کار کنيد.

يکي ديگر از حرکاتي که براي پا مفيد مي‌باشد حرکت قهرمان است. اين حرکت ‌باعث کشش در قسمت بالاي پا و قوس کف پا مي‌شود. زمانيکه زانو مي زنيد و انگشتانتان زير پاهايتان قرار دارد بهترين راه براي ايجاد کشش روي ماهيچه‌هاي کف پا مي‌باشد.

حرکت اسب با صورت پايين نيز يکي ديگر از حرکاتي است که باعث کشش در پاها مي‌گردد. در اين حرکت بايد کف پاها و دستها را روي زمين بگذاريد. اين حرکت، در ابتدا بسيار مشکل است، اما به تدريج آسان مي‌شود.

اگر اين حرکات را جزء‌برنامه روزانه خود قرار دهيد هميشه پاهايي سالم خواهيد داشت.
تشکرکنندگان : hadis.ahmadian, 8813241011
  • صفحه:
  • 1
مدیران: z-behboodi

قدرت گرفته از کیوننا فارسی / محصول گروه سی‌ام‌اس فارسی

این صفحه در: 0.22 ثانیه ایجاد شده است