آیین نامه و مقررات مسابقات
تمرینات قهرمانی
سوال های متداول
تمرینات همگانی
  1. اطلاعیه ها
  2. اخبــــــــــار
  3. دبیرخانه منطقه 9 کشور
  4. پنجره ای رو به ورزش
  دانشگاه های تحت پوشش دبیرخانه منطقه 9 ورزش دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی کشور

بازدید و ارزیابی مرکز آموزش عالی کاشمر اولین مقصد بازدید های دبیر محترم منطقه 9 ورزش دانشگاه های کشور

بازدید و ارزیابی مجتمع آموزش عالی گناباد دومین مقصد بازدید های دبیر محترم منطقه 9 ورزش دانشگاه های کشور
جدول کارنمای مسابقات ورزشی دانشجویان دانشگاه ها و موسسات آمورش عالی منطقه 9 ورزش کشور - 1398

 

معرفی اجمالی دانشگاه فردوسی مشهد:

دانشگاه فردوسی مشهد به عنوان سومین دانشگاه ایران از نظر قدمت در سال 1328 در شهر مقدس مشهد تاسیس گردید. که ازسال 1353 به دانشگاه فردوسی تغییر نام یافته بود افزوده شد .دانشگاه فردوسی مشهد به عنوان بزرگترین دانشگاه شرق کشور، هم اینک از وجود بیش از 800 عضو هیأت علمی متخصص و پرتلاش برخوردار است. در حال حاضر تعداد بیش از 25000 دانشجو در مقاطع  در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری مشغول به تحصیل می باشند که از این تعداد بیش از 2000 دانشجوی بین المللی را شامل می شود.این دانشگاه از پردیسی بسیار وسیع، زیبا و سرسبز برخوردار بوده و بیش از یک دهه است که به عنوان دانشگاه سبز در جهت حفظ محیط زیست تلاش می کند.رتبه نخست فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌های کشور، رتبه نخست در جشنواره نشریات دانشجویی، رتبه نخست در فعالیت های انجمن های علمی دانشجویی، رتبه های عالی در المپیاد های فرهنگی ورزشی دانشجویان کشور در بخش دختران و پسران، رتبه‌های برتر در المپیادهای علمی ملی و بین‌المللی از جمله شیمی و ریاضی، رتبه سوم جشنواره ملی ارتباطات و فناوری اطلاعات، رتبه دوم وبگاه دانشگاه در میان دانشگاه‌های وزارت علوم در رتبه‌بندی جهانی وبومتریک وحضور در میان دانشگاه‌های برتر کشور در رتبه‌بندی موضوعی نظام QS بخشی ازافتخارات این دانشگاه محسوب می گردد. همچنین طی دوسال اخیر این دانشگاه با تمرکز بر دیپلماسی علمی، توانسته رتبه اول در زمینه تعاملات علمی، پژوهشی و فناوری بین المللی را در بین دانشگاه های کشور کسب نماید.برخوردادی از امکانات آموزشی، پژوهشی، کتابخانه ‏ای، ورزشی و فرهنگی و اجتماعی دانشگاه در شرق کشور به گونه ای است که برای دانش آموزان عزیزی که علاقمند به تحصیل توأم با تهذیب اخلاق در یک دانشگاه معتبر هستند و اهل ورزش و فعالیت های اجتماعی سازنده نیز می باشند دانشگاه فردوسی مشهد قویأ قابل توصیه می باشد.

  معرفی مدیریت تربیت بدنی دانشگاه فردوسی مشهد؛
فعالیتهاى حوزه معاونت فرهنگی - اجتماعی و دانشجویی تأثیر مهمى در ارتقاى سطح فرهنگی و روحیه مطلوب دانشجویان دارد و با عملكرد صحیح مى ‏توان شاهد تلاش دانشجویان براى دستیابى به اهداف آموزش‏ عالى كشور بود. دانشگاه فردوسی مشهد در طول سالیان گذشته، همواره در حوزه فرهنگ و اجتماع دانشگاهی، الگو بوده است و توانسته است گام های بلندی برای تربیت نیروی انسانی متخصص و توانمند در زمینه های فرهنگی و اجتماعی و همچنین در زمینه های ورزشی، رفاهی و توانمندسازی دانشجویان بردارد.

تاریخچه مديريت تربیت بدنی:

 

 

 

 

 

مديريت تربیت بدنی زيرمجموعه معاونت فرهنگی- اجتماعی و دانشجویی دانشگاه می باشد.

سایر مدیریت های زیر مجموعه این معاونت شامل؛

  • مدیریت فرهنگی و فعالیت های داوطلبانه
  • مدیریت رفاه و سلامت دانشجویان
  • مرکز مشاوره و توانمندسازی دانشجویان
  • شورای انضباطی دانشجویان
  • گروه مطالعات و برنامه ریزی فرهنگی و اجتماعی

اهداف و مأموریت های مدیریت تربیت بدنی دانشگاه فردوسی مشهد؛

  •  حفظ باورها و هویت ارزش های فرهنگ اسلامی و ملی در دانشجویان و دانشگاهیان
  • تعمیم عدالت و توسعه همه جانبه و متوازن برنامه ها و فعالیت های ورزشی
  • گسترش و بسط فرهنگ ورزش در میان دانشگاهیان و دانشجویان برای نیل به جامعه ای سالم و تندرست و ایجاد نسلی شاداب
  • هدایت و حمایت و نظارت مستمر بر فعالیت های انجمن های ورزشی
  • تعمیق باورها و ارزش های دینی از طریق برنامه ها و فعالیت های ورزشی
  • تشویق و ترغیب کلیه دانشگاهیان به حفظ سلامت و تندرستی خود از طریق مشارکت فعال در ورزش
  • جهت دهی و غنی ساختن اوقات فراغت دانشگاهیان با فعالیت های سلامت بخش ورزشی
  • کوشش در جهت ارتقاء سطح علمی و تجربی مربیان و کارشناسان و دیگر کارکنان امور ورزشی دانشگاه ،از طریق برگزاری کلاس های آموزشی کوتاه مدت و بلند مدت با هماهنگی دفتر آمزش های آزاد
  • تشکیل کمیته ها و هیات ورزشی به منظور ایجاد هماهنگی در امور تربیت بدنی و ورزش در سطح دانشگاه
  • توسعه و تقویت ورزش دانشگاهی و کمک به ارتقای عزم و اقتدار ملی دانشگاهیان از طریق برنامه های ورزشی

معرفی دانشکده علوم ورزشی دانشگاه فردوسی مشهد؛

دانشكده‌ تربيت‌ بدني‌ دانشگاه‌ فردوسي‌ مشهد در سال‌ 1372 با هدف‌ تربيت‌ و تأمين‌ نيروي ‌انساني‌ متعهد و متخصص‌ براي‌ تحقق‌ آرمان هاي ‌انقلاب‌ اسلامي‌ در عرصه‌ ورزش‌ و تربيت‌ بدني‌كشور تاسيس‌ گرديد. تربيت‌ بدني‌ يكي‌ از نظام هاي‌ تربيتي‌ و علمي‌ است‌ كه‌ از طريق‌ حركت‌ و ورزش‌، جريان‌ رشد را در تمام‌ ابعاد وجودي‌ انسان‌ تسهيل‌ و هماهنگ‌ و به‌ شكوفايي‌ و تكوين‌ استعدادهاي‌ مطلوب‌ كمك‌ مي‌كند. شواهد و تحقيقات ‌علمي‌ مبين‌ اين‌ واقعيت‌ است‌ كه‌ امروزه‌ تربيت ‌بدني‌ از حدود اهداف‌ گذشتة‌ خود فراتر رفته‌ و به‌ عنوان‌ يك‌ رشتة‌ دانشگاهي‌ قلمرو وسيعي‌ از دانش ها و علوم‌ را به‌ عنوان‌ مباني‌ روان‌شناسي‌، جامعه‌شناسي‌،  فيزيولوژيكي‌، فيزيكي‌ و غیره  به‌كار گرفته‌ تا به‌ اهداف‌ گسترده‌اي‌ در زمينة‌ تعليم‌ و تربيت‌ و ورزش‌، يادگيري‌ و تكامل‌ حركتي‌، روانشناسي‌، جامعه‌شناسي‌ ورزشي‌، طب‌ورزشي‌، حركت‌ درماني‌ و... نايل‌ گردد. گروه‌ آموزشي تربيت‌ بدني‌ در دانشگاه‌ فردوسي‌ مشهد در سال‌ 1366 تحت ‌پوشش‌ دانشكده‌ علوم‌ تربيتي‌ و روان‌شناسي ‌فعاليت‌ آموزشي‌ خود را با پذيرش‌ 42 دانشجوي‌ پسر در مقطع‌ دبيري‌ تربيت‌ بدني‌ وعلوم‌ ورزشي‌ آغاز كرد.

در سال‌ 1372 با تأسيس‌ دانشكده‌ تربيت‌ بدني‌ و علوم‌ ورزشي‌ گروه ‌تربيت‌ بدني‌ از دانشكده‌ علوم‌ تربيتي‌ و روان‌شناسي‌ جدا شد.  در حال‌حاضر در اين‌ دانشكده مقطع كارشناسي‌ تربيت‌ بدني‌ وعلوم‌ ورزشي‌ و مقطع كارشناسي ارشد و دکتری (روزانه‌ - نوبت دوم‌) موجود می باشد. دانشكده‌ علوم‌ ورزشي‌ علاوه بر تربيت‌ و پرورش‌ نيروهاي‌ متخصص‌كارشناس، هر ساله ‌به‌ بيش‌ از 6000 نفر از دانشجويان‌ ساير رشته‌هاي‌ دانشگاهي‌ در محل‌ دانشكده‌، واحد آموزشي تربيت‌ بدني‌ عمومي‌1و2 ارائه‌ مي‌دهد.

 

ferdowsi_sport@

ثبت نام در مسابقات ورزشی

ثبت نام قهرمانان ورزشی

مسابقه فوتسال چندجانبه در کشور عراق