نمایه کاربری

  شنبه 1 ارديبهشت 1397

آدرس کانال تلگرام اداره کل تربیت بدنی

جهت دریافت اخبار اداره کل تربیت بدنی در تلگرام به ما بپیوندید

@ferdowsi_sport


تنیس خاکی

آمادگی جسمانی ۲۲ بهمن

باشگاه پینت بال

انجمن ورزشی اداره کل

فرم پيشينه علايق ورزشي

روزنامه های ورزشی

آیین نامه ها و مقررات

جشنواره درون دانشگاهی

کارکنان و اعضاء هیات علمی

ورزش خوابگاه ها

ستاد اردوها

کلاسهای آموزشی

ورزش دانشکده ها

ورزش قهرمانی

نهضت داوطلبی

سوالات متداول

اماکن و تاسیسات ورزشی

احكام و گواهي هاي صادر شده

پيش بيني نتايج مسابقات

ملاقات عمومي با رياست دانشكده و مديركل تربيت بدني دانشگاه
میهمانِ, گرامی، خوش آمدید!
نامِ کاربری گذرواژه: به‌خاطر داشته باش

با ورزش كردن از 5 بيماري در امان مي مانيد.
(1 ، بازدید کننده) (1) میهمان
  • صفحه:
  • 1

نامِ بحث: با ورزش كردن از 5 بيماري در امان مي مانيد.

با ورزش كردن از 5 بيماري در امان مي مانيد. 5 سال, 4 ماه قبل، #1464

  • b-olfati
  • ( کاربر )
  • غایب
  • مدير موقت هندبال
  • تعدادِ ارسال‌ها: 138
  • کارما (امتیازِ ویژه): 25
با ورزش کردن از این 5 بیماری مهم در امان می مانید

بیماری قلبی

ورزش مداوم و مرتب عضلات قلب را تقویت می کند، کلسترول مضر خون را کاهش داده و کلسترول مفید خون را افزایش می دهد. همچنین ورزش مرتب میزان فشار خون را کاهش می دهد. در نتیجه ی همه ی این اتفاقات خطر بیماری های قلبی و مغزی کاهش می یابد.

دیابت نوع دو

مطالعات متعددی ثابت کرده اند که ورزش مرتب خطر بروز دیابت را کاهش می دهد. ورزش کردن موجب کنترل قند و فشار خون شده و منجر به کاهش وزن می شود. کاهش وزن موجب می شود که توانایی بدن برای جذب و تاثیر هورمون انسولین افزایش یابد، در واقع حساسیت سلول ها به تاثیر انسولین افزایش می یابد، در نتیجه از افزایش قندخون جلوگیری شود.

پوکی استخوان


ورزش کردن همراه با تمرینات استقامتی، استخوان ها را قوی می کند و از پوکی استخوان پیشگیری می کند. فعالیت های بدنی مانند پیاده روی، دویدن و تمرینات استقامتی با وزنه ها موجب تقویت استخوان ها و افزایش تراکم بافت استخوان ها می شوند. همراه با ورزش کردن، برای پیشگیری از پوکی استخوان دریافت میزان کافی ویتامین D و کلسیم نیز اهمیت دارد.
اگر ورزش در درازمدت انجام شود و به صورت مداوم باشد، این امر در کاهش سطح هورمون کورتیزول یا استرس تاثیر چشمگیری دارد

سرطان

بر اساس تحقیقات انجمن سرطان آمریکا حداقل 30 دقیقه ورزش در روز می تواند خطر بروز سرطان را کاهش دهد. یک سوم از مرگ های وابسته به سرطان به نحوی با فعالیت بدنی کم و رژیم غذایی نادرست مرتبط هستند. بنابراین ورزش کردن در پیشگیری از سرطان نقش مهمی دارد.

آپنه ی خواب

آپنه ی خواب شرایطی است که در آن راه تنفسی فرد حین خواب مسدود می شود. این حالت به تدریج منجر به افزایش فشارخون و بیماری های قلبی می شود. چاقی یک عامل خطر عمده برای آپنه ی خواب است. ورزش کردن موجب کاهش وزن می شود و از این طریق به پیشگیری از آپنه ی خواب کمک می کند.

ورزش مداوم، استرس را کاهش می دهد

ورزش مداوم منجر به کاهش هورمون کورتیزول در بدن می شود. هورمون کورتیزول از غدد فوق کلیوی در بدن ترشح می شود و ترشح آن نیز در پاسخ به هر نوع استرس داخلی و خارجی است.

اگر ورزش به صورت لحظه ای و بدون برنامه انجام شود نه تنها هورمون کورتیزول را کاهش نمی دهد، بلکه در افزایش سطح آن نیز تاثیر دارد.

اگر ورزش در درازمدت انجام شود و به صورت مداوم باشد، این امر در کاهش سطح هورمون کورتیزول یا استرس تاثیر چشمگیری دارد و باعث می شود نشانه های استرس در فرد کاهش یابد.

هر گونه شرایطی که در کاهش ترشح هورمون کورتیزول نقش داشته باشد مطلوب است، زیرا نشانه های استرس را در فرد کم می کند و فعالیت بدنی در این خصوص نقش چشمگیری دارد.
آخرین ویرایش: 5 سال, 4 ماه قبل، نویسنده : b-olfati.
  • صفحه:
  • 1
مدیران: z-behboodi

قدرت گرفته از کیوننا فارسی / محصول گروه سی‌ام‌اس فارسی

این صفحه در: 0.23 ثانیه ایجاد شده است