نمایه کاربری

  پنجشنبه 26 مهر 1397

آدرس کانال تلگرام اداره کل تربیت بدنی

جهت دریافت اخبار اداره کل تربیت بدنی در تلگرام به ما بپیوندید

@ferdowsi_sport


تنیس خاکی

آمادگی جسمانی ۲۲ بهمن

باشگاه پینت بال

انجمن ورزشی اداره کل

فرم پيشينه علايق ورزشي

روزنامه های ورزشی

آیین نامه ها و مقررات

جشنواره درون دانشگاهی

کارکنان و اعضاء هیات علمی

ورزش خوابگاه ها

ستاد اردوها

کلاسهای آموزشی

ورزش دانشکده ها

ورزش قهرمانی

نهضت داوطلبی

سوالات متداول

اماکن و تاسیسات ورزشی

احكام و گواهي هاي صادر شده

پيش بيني نتايج مسابقات

ملاقات عمومي با رياست دانشكده و مديركل تربيت بدني دانشگاه
میهمانِ, گرامی، خوش آمدید!
نامِ کاربری گذرواژه: به‌خاطر داشته باش

ورزش و فعالیت بدنی مناسب برای کودکان
(1 ، بازدید کننده) (1) میهمان
  • صفحه:
  • 1

نامِ بحث: ورزش و فعالیت بدنی مناسب برای کودکان

ورزش و فعالیت بدنی مناسب برای کودکان 1 سال, 9 ماه قبل، #2133

  • khaleghi
  • ( کاربر )
  • غایب
  • کارشناسِ ارشد
  • تعدادِ ارسال‌ها: 125
  • کارما (امتیازِ ویژه): 39
کودکانی که در دوران خردسالی فعالیت بدنی و ورزشی بیشتری انجام می دهند با احتمال بیشتری در بزرگسالی این فعالیت ها را ادامه می دهند وبالغین فعال تری خواهند شد.

وقتی کودکان به دوره نوجوانی می رسند معمولا فعالیت بدنی و ورزشی آنها کاهش می یابد و مدت تماشای تلویزیون ، فیلمها و انجام بازیهای کامپیوتری افزایش می یابد.

تعدادی ازعوارض اضافه وزن در کودکان عبارتند از:

مشکلات عضلانی اسکلتی

دیابت نوع دو

بسته شدن زودرس صفحات رشد.

اعتماد به نفس پایین


سازمانهای بهداشت جهانی توصیه می کنند کودکان روزانه حداقل 60 دقیقه فعالیت بدنی متوسط تا شدید در اکثر روزهای هفته انجام دهند.


به خاطر بسپاریم که فعالیت بدنی و ورزشی برای کودکان باید سرگرم کننده و مفرح وجذاب باشد.

قبل از بلوغ کودکان باید انواع متنوعی از فعالیتهای بدنی و ورزشی را انجام دهند تا مهارتهای عمومی آنها بهبود یابد؛ همچنین بتوانند علایق ورزشی خود را شناسایی کنند. عضلات در کودکی باید فعال شوند تا در آینده بتوانند کارهای خود را انجام دهند.

ز فعالیت کودکان چاق در آب و هوای گرم خودداری شود زیرا که آنها بیشتر مستعد گرمازدگی هستند. برای پیشگیری باید آب بدن آنها کافی باشد. در طی فعالیت بدنی و ورزشی کودکان معمولا آب کافی نمی نوشند. پس والدین یا مربیان باید حواسشان به نوشیدن کافی آب توسط کودکان باشد.

(برای کودکان زیر 10 سال توصیه به نوشیدن 150 تا200 سی سی (کمی کمتر از یک لیوان) آب 45 دقیقه قبل و 75 تا 100 سی سی (نصف لیوان) هر 20 دقیقه در طی فعالیت بدنی و ورزشی و بلافاصله پس از اتمام فعالیت شده است.)


(برای کودکان 10 تا 15 سال توصیه به نوشیدن 300 تا400 سی سی آب 45 دقیقه قبل و 150 تا 200 سی سی هر 20 دقیقه در طی فعالیت بدنی و ورزشی و بلافاصله پس از اتمام فعالیت شده است.)


هیچ نوشیدنی دیگری نمی تواند جایگزین آب شود.


اگر فعالیت بیش از 60 دقیقه طول می کشد بهتر است از آب دارای کربوهیدرات و الکترولیت استفاده شود.

ر گونه فعایت ورزشی اختصاصی وحرفه ای در دوران کودکی ممنوع است.

قبل از 6 سالگی کودکان نباید فعالیت بدنی و ورزشی را به صورت شرکت در مسابقه انجام دهند. از 6 تا 10 سالگی مهارتهای حرکتی کودکان تکامل می یابد اما هنوز نمی توانند حرکات پیچیده را انجام دهند از این رو باید فقط در سطوح ابتدایی ورزشها شرکت کنند. از 10 تا 12 سالگی به تدریج مهارتهای حرکتی و شناختی هم تکامل می یابد و کودک مفهوم کار تیمی را بهتر درک می کند.

والدین باید کودکان خود را برای شرکت در فعالیت ورزشی تشویق کنند؛ اما کودک را مجبور به شرکت در مسابقه یا ورزش خاص نکنند.

کودکان را تشویق کنند تا اهداف واقعی را بشناسند وبا شرافت ورزش کنند بجای اینکه تلاش آنها صرفا در جهت برنده شدن باشد.



والدین هر گز کودکان را به علت اشتباهی که در بازی کرده اند تنبیه نکنند.

کودکان در حین ورزش باید لباس وکفش مناسب بپوشند و از وسایل ایمنی لازم استفاده کنند(مانند کلاه محافظ در زمان دوچرخه سواری)

گرم کردن و نرمشهای انعطاف پذیری بهتر است قبل از فعالیتهای ورزشی انجام شوند.

فعالیتهایی مانند وزنه برداری ، بدنسازی در دوران قبل از بلوغ توصیه نمی شود.

اما تمرین با وزنه های سبک که برای تقویت مناسب عضلانی بکار می روند اشکالی ندارد.
تشکرکنندگان : hadis.ahmadian

باسخ‌به: ورزش و فعالیت بدنی مناسب برای کودکان 5 ماه, 2 هفته قبل، #3638

  • NextHoliday
  • ( کاربر )
  • غایب
  • فعال
  • تعدادِ ارسال‌ها: 21
  • کارما (امتیازِ ویژه): 0
با نزدیک شدن فصل تابستان و سفر، خانواده ها باید برای انتخاب تور مورد نظر خود حداکثر توجه را به امکانات هتل ها برای کودکان داشته باشند. پس زمانی که برای تهیه بلیت به آژانس های مسافرتی مراجعه می‌کنید حتما اطلاعات درباره امکانات هتل را کامل از آنها دریافت کنید.
  • صفحه:
  • 1

قدرت گرفته از کیوننا فارسی / محصول گروه سی‌ام‌اس فارسی

این صفحه در: 0.22 ثانیه ایجاد شده است