نمایه کاربری

  چهارشنبه 25 مهر 1397

آدرس کانال تلگرام اداره کل تربیت بدنی

جهت دریافت اخبار اداره کل تربیت بدنی در تلگرام به ما بپیوندید

@ferdowsi_sport


تنیس خاکی

آمادگی جسمانی ۲۲ بهمن

باشگاه پینت بال

انجمن ورزشی اداره کل

فرم پيشينه علايق ورزشي

روزنامه های ورزشی

آیین نامه ها و مقررات

جشنواره درون دانشگاهی

کارکنان و اعضاء هیات علمی

ورزش خوابگاه ها

ستاد اردوها

کلاسهای آموزشی

ورزش دانشکده ها

ورزش قهرمانی

نهضت داوطلبی

سوالات متداول

اماکن و تاسیسات ورزشی

احكام و گواهي هاي صادر شده

پيش بيني نتايج مسابقات

ملاقات عمومي با رياست دانشكده و مديركل تربيت بدني دانشگاه
میهمانِ, گرامی، خوش آمدید!
نامِ کاربری گذرواژه: به‌خاطر داشته باش

از مهمترین فواید ورزش
(1 ، بازدید کننده) (1) میهمان
  • صفحه:
  • 1

نامِ بحث: از مهمترین فواید ورزش

از مهمترین فواید ورزش 3 سال, 7 ماه قبل، #1912

  • محیا
  • ( کاربر )
  • غایب
  • تازه وارد
  • تعدادِ ارسال‌ها: 2
  • کارما (امتیازِ ویژه): 0
از مهمترین فواید ورزش


در سالهای اخیر متخصصان تربیت بدنی و پزشکان ، مردم را به انجام یک فعالیت ورزشی منظم و روزانه تشویق می کنند و هر چند این فعالیت ورزشی تنها چند دقیقه در روز باشد می تواند نشاط محسوسی در روحیه و جسم انسان ایجاد کند. بدن انسان بدون حرکت و فعالیت روز به روز تحلیل رفته و نشاط و شادابی از انسان گرفته می شود و استرسها و فشار ها بر انسان حکم فرما می گردد.
 یکی از مهمترین فواید ورزش واجزای تشکیل دهنده سلامت افزایش آمادگی قلبی و عروقی و تنفسی شما می باشد.
آمادگی قلبی و تنفسی بدین معنی است که قلب و رگهای خونی شش ها و عضلات قادر به تامین خوا ستهای حاصل از کار جسمانی طولانی مدت باشد .
بعضی از مردم نداشتن وقت را دلیل انجام ندادن فعالیت های ورزشی روزانه می دانند و این بهانه ای بیش نیست چون آنها نمی دانند سلامتی بدن در اولیت قرار دارد و گرنه مسافت های کوتاه را با وسیله نقلیه طی نمی کردند بنابراین همه باید سعی کنند تا زندگی فعالی داشته باشند زندگی فعال به معنای استفاده از پله به جای آسانسور و نیز پیاده روی به طرف فروشگاهها و مراکز خرید به جای استفاده از ماشین و …. است موارد ذکر شده بسیار جزیی هستند و احتمالا کمتر به آن توجه میشود اما در صورتی که با هم جمع شوند تغیرات مهمی در زندگی فرد ایجاد می کند.

به نحوی که فرد قادر به اجرای فعالیت های همراه با مقاومت بالا رفتن از پله انجام کار های روزمره یا تفریحات در فضای باز و غیره بدون داشتن مشکل تنفسی و با سرعت بیشتر خواهد بود . به عبارت دیگر فرد دارای انرژی لازم برای لذت بردن کافی از زندگی است . فردی که استقامت خود را افزایش می دهد برای مدت زمان معینی فعالیت های شدید را تحمل می کند و کار سخت را ادامه می دهد خستگی را به تعویق می اندازد و به سرعت به حالت اولیه باز می گردد.
استقامت بر دو نوع است:
۱- استقامت موضعی: به توانایی تحمل یا تکرار انقباض در یک عضله یا یک گروه از عضله مربوط می شود .
۲- استقامت عمومی : تحمل فعالیت در بسیاری از عضله های بزرگ بدن و معمولا به استقامت قلبی تنفسی یا قلبی ، عروقی نسبت داده میشود .
تاثیر تمرینات هوازی

تمرینات هوازی با شدت متوسط که به طور منظم در دراز مدت اجرا می شود تاثیرات زیادی

بر روی بدن دارد که مهمترین آن عبارتند از:

افزایش قدرت عضله قلب و افزایش حجم قلب

افزایش حجم ضربه ای و برون ده قلبی

کاهش ضربان قلب در زمان استراحت

کاهش خطر حمله قلبی

افزایش شانس زنده ماندن از خطرات حمله های قلب در زمان وقوع

افزایش جریان خون

افزایش ظرفیت حمله اکسیژن و افزایش سرعت انتشار اکسیژن

کاهش چربیهای مضر خون و کاهش چربیهای بدن

افزایش قدرت عضلانی و استقامت عضلانی

یک فعالیت منظم جسمانی متوسط می تواند در کاهش خطر بیماریهای عروقی کرونر قلب و افزایش کارایی فرد در زندگی موثر باشد.فعالیت هایی چون پیاده روی،دویدن،کوهپیمایی ،دوچرخه سواری ، و شنا به دلیل تاثیر بر روی بهبود عملکرد دستگاه قلب و عروق بسیار توصیه شده اند.
برنامه های آموزشی آمادگی قلبی و تنفسی
برنامه های ارائه شده فعالیتهای مستمر را برای بزرگسالان سالم که مشکل پزشکی ندارند و شروع به ورزش منظم نموده اند در بر می گیرد.هدف از این فعالیتها نه تنها ارائه یک الگوی راهنما است بلکه تعداد هفته های تکرار و زمان فعالیت در هر یک از آنها نیز ذکر شده که با توجه به نیاز ها و اهداف مورد توجه هر فرد تنظیم می گردد.
هر یک از فعالیت ها را می توان به صورت انفرادی انجام داد تا اجرای این فعالیت ها در جمع خانواده یا دوستان نیز لذت بخش شود.
آسیب دیدگی و جلوگیری از آن
خطر ابتلا به آسیب با افزایش فعالیت جسمانی یعنی ،جلسات تمرینی که بیشتر از ۸۵ درصد ضربان قلب بیشینه ،مدتی طولانی تر از ۴۰ دقیقه و تکرار بیشتر از ۴ جلسه در هفته باشد ،افزایش می یابد.شرکت در آزمون مقدماتی در شروع برنامه های ورزشی ، شروع از سطح پایین ، پیشرفت آهسته و توسعه ی یک آمادگی پایه قبل از درگیر شدن در فعالیتی که کمتر قابل کنترل است ، خطر ابتلا به آسیب را به حداقل می رساند .
تشخیص درد ساده ی عضلانی از آسیب های شدید و جدی دارای اهمیت است . آسیب های حاد شامل پیچیدگی ،کشیدگی ،کوفتگی ،و ضربه های استخوانی باید با روش price درمان شوند که شامل محافظت و استراحت بخش آسیب دیده استفاده از یخ همراه با فشار و بالا نگاه داشتن بخش آسیب دیده است .

در کنار پیچیدگی ،کشیدگی ،متداولترین مشکلات استخوانی عضلانی ، پاسخهای التهابی است که از کار مفرط به وجود می آید . درمان یک التهاب حاد به وسیله ی یخ و استراحت ،شبیه به درمان پیچیدگی است .

به هر حال برای عوارض مزمن باید منطقه ی ملتهب را قبل از جلسه ی تمرین گرم کنید تا به رفع ناراحتی در حین فعالیت کمک کنید و یخ درمانی را بعد از جلسه ی تمرینی به کار ببرید. یک انتخاب مطمئن ، تغییر دادن فعالیت برای استراحت دادن منطقه ی آسیب دیده است . اگر عملکرد روزمره ی شما به وسیله ی این صدمات التهابی محدود شده است ، با یک پزشک مشورت کنید.درد ساق پا یکی از عوارضی است که بخش جلویی ساق پا را متاثر می سازد بیشتر در دونده ها مشاهده می شود . این عارضه می تواند به وسلیه ی تغییر دادن فعالیتها ، کاهش شدت و مدت فعالیت مورد نظر و استفاده از سطوح مناسب و کفشهای لایه دار رفع می شود .
برگرفته از کتاب ورزش برای همه نوشته دکتر علی مجد آرا
افزایش آمادگی قلبی عروقی وتنفسی با انجام ورزش های دو وجاگینگ (دویدن آهسته) قابل دستیابی است.
تشکرکنندگان : hadis.ahmadian
  • صفحه:
  • 1

قدرت گرفته از کیوننا فارسی / محصول گروه سی‌ام‌اس فارسی

این صفحه در: 0.23 ثانیه ایجاد شده است