نمایه کاربری

  شنبه 1 ارديبهشت 1397

آدرس کانال تلگرام اداره کل تربیت بدنی

جهت دریافت اخبار اداره کل تربیت بدنی در تلگرام به ما بپیوندید

@ferdowsi_sport


تنیس خاکی

آمادگی جسمانی ۲۲ بهمن

باشگاه پینت بال

انجمن ورزشی اداره کل

فرم پيشينه علايق ورزشي

روزنامه های ورزشی

آیین نامه ها و مقررات

جشنواره درون دانشگاهی

کارکنان و اعضاء هیات علمی

ورزش خوابگاه ها

ستاد اردوها

کلاسهای آموزشی

ورزش دانشکده ها

ورزش قهرمانی

نهضت داوطلبی

سوالات متداول

اماکن و تاسیسات ورزشی

احكام و گواهي هاي صادر شده

پيش بيني نتايج مسابقات

ملاقات عمومي با رياست دانشكده و مديركل تربيت بدني دانشگاه
میهمانِ, گرامی، خوش آمدید!
نامِ کاربری گذرواژه: به‌خاطر داشته باش

در زمستان چگونه به کوه برویم؟؟
(1 ، بازدید کننده) (1) میهمان
  • صفحه:
  • 1

نامِ بحث: در زمستان چگونه به کوه برویم؟؟

در زمستان چگونه به کوه برویم؟؟ 4 سال, 12 ماه قبل، #1748

  • azarakhsh
  • ( کاربر )
  • غایب
  • کارشناسِ ارشد
  • تعدادِ ارسال‌ها: 99
  • کارما (امتیازِ ویژه): 27
در زمستان چگونه به کوه برویم؟؟

توصیه ها :

کوهستان محیطی جذاب،پرهیجان و پرمخاطره است که سلامت شادابی را برای ما به ارمغان می آورد.

o هرگز تنها به کوهستان نروید.

o قبل از صعود به ارتفاعات از وضعیت آب و هوایی منطقه اطلاع حاصل نمایید.باید همواره آمادگی،زمان و تجهیزات لازم برای مواجهه با هوای خراب را داشته باشید.



قبل از ترک خانه :

از به همراه داشتن کلیه وسایل و تجهیزات ، لباس و غذای مناسب اطمینان حاصل نمایید. برای اینکه چیزی را فراموش نکنید از چک لیست استفاده کنید.

قبل از حرکت رونوشت کاملی از برنامه تان را در اختیار یکی از دوستان یا آشنایان قرار دهید ، که شامل موارد زیر باشد:

ü مدت برنامه .

ü نام ، آدرس ، و شماره تلفن کلیه اعضای گروه .

ü سوابق پزشکی اعضا .

ü مسیر حرکت از ابتدا تا انتها با جزییات کامل (وسیله نقلیه ، مبدا ، مسیر ، مکان های استراحت و کمپینگ ، مقصد نهایی و مسیر بازگشت ) .

ü نحوه اطلاع رسانی و عملکرد در صورت بروز هرگونه حادثه .

لازم است کلیه اعضا کارت شناسایی خود را در یک پوشش ضد آب در کوله پشتی داشته باشند.

در صورت هر گونه تغییر در برنامه سریعا دوستتان را مطلع سازید.



حین اجرای برنامه :

مرتبا موقعیتتان را بر روی نقشه کنترل کنید ، حتی اگر مسیریمشخص را طی میکنید. شیوه کار با نقشه های توپوگرافی ونحوهپیداکردن موقعیت خود را بر روی آن فرابگیرید . از گروه فاصله نگیرید. طی کردن مسیر به تنهایی ممکن است منجر به جداشدن یا گم شدن شما گردد.اگر گم شدید :

STOP (Stop, Think, Observe, and Plan)

(بایستید،فکر کنید،مشاهده کنید و برنامه ریزی کنید)

بایستید: اگرحس کردید گم شدید ، بایستید،تا ده بشمارید، آب بنوشید ، میان وعده ای بخورید و موقعیتتان را ارزیابی کنید.

فکرکنید:آخرین بخش مشخص از مسیر که به یاد می آورید کجا بود؟ آیا می توانید به نقطه مشخصی بر روی نقشه باز گردید؟اگر مطمئن هستید ، با دقت به آن نقطه باز گردید و موقعیتتان را ارزیابی کنید.

مشاهده کنید:آیا می توانید به مسیر یا موقعیتی مشخص بازگردید؟اگر نه ،همانجا بمانید. پیدا کردن شما نزدیک به مسیر اصلی براینجاتگران راحت تر میباشد.

برنامه ریزی کنید: در صورتیکه چند نفرهستید در مورد برنامه به بحث بنشینید.در صورتیکه تنها هستید،برنامه را با صدای بلند برایخودتان مرور کنید.اگر با اجرای برنامه موقعیت شما تغییر یافت مجددا ازstop استفاده کنید تا به راه حل برسید.همیشه یک سوت همراه خود داشته باشید.یک سوت صدایی بلند تر و نافذ تر از صدای شما دارد.مطمئن باشید کلیه اعضا گروه و حتی کودکان سوتی برای خودشان دارند. علاوه بر سوت لازم است یک چراغ الارم قرمز کوچک و قابل حمل با برد بلند داشته باشید ، سوت و چراغ الارم شما همیشه می بایست با طناب دو میلی به گردنتان باشد .

(سه سوت کوتاه ، علامتی جهانی برای درخواست کمک می باشد.)



تلفن همراه و نجات :

در صورتیکه تلفن همراه دارید با گروه ، دوستتان،سازمان های امداد رسان یا در صورت عدم آنتن دهی، تماس اضطراری با 110 برقرار کنید.

موقعیت خودتان و شاخص های آن را به دقت توضیح دهید.پس از درخواست کمک ، سر جایتان بمانید. برنامه تان را با باطری کاملا شارژ شده آغاز کنید و به یاد داشته باشید تلفن همراه شما یک وسیله اضطراری تلقی میگردد.در صورت طولانی بودن مسیر باطری اضافه شارژ شده همراه داشته باشید.

پس از درخواست کمک، تا رسیدن نجاتگران به شما مدت زمانی طول خواهد کشید.از " ضروریات + 10 " استفاده نمایید و مکانی مناسب را انتخاب نمایید،دور از درختان و موانع بطوریکه به راحتی از آسمان قابل رویت باشید.اگر کمپ بر پا کردید، دور از آبهای خروشان مستقر شوید تا صدای نجاتگرانی را که به دنبال شما میگردند به خوبی بشنوید.

نوشیدن مایعات :

دهیدراتاسیون یا از دست دادن مایعات بدن در اثر از دست دادن آب و الکترولیت ها (املاح بدن) ایجاد می گردد. اکثر کوهنوردان در برنامه

های سنگین دچار درجاتی از آن می گردند که ناشی از فعالیت بیش از حد می باشد ، اما استفراغ و اسهال افراد را آسیب پذیر می سازد.

کمبود آب بدن یک وضعیت جدی می باشد که نیاز به توجه فوری دارد.

آب بنوشید قبل از اینکه تشنه شوید.در ارتفاعات بیشتر بنوشید و از مصرف الکل وکافیین خوداری نمایید(آنها منجر به تسریع روند دهیدراتاسیون میگردند). از فرد دهیدره بخواهید و اورا تشویق کنید تا هر 10 تا 15 دقیقه مقداری مایعات مصرف کند، حتی اگر احساس تشنگی نداشته باشد. به یاد داشته باشید شانس کاهش مایعات بدن در زمستان به مراتب بیشتر از تابستان می باشد .



اختلالات دما :

کاهش دمای بدن (هیپوترمی ):افت واضح و مشخص دمای مرکزی بدن در اثر تماس طولانی یا ناگهانی با سرما می باشد.این وضعیت شدیدا تهدید کننده حیات در کوهنوردان معمول می باشد،بالاخص کوهنوردانی که با علائم اولیه و هشدار دهنده آن آشنا نیستند.حتی در سرماهای خفیف هم احتمال افت دمای بدن وجود دارد. باد و رطوبت می توانند منجر به شروع ناگهانی هیپوترمی شوند. علایم : لرز، کلام منقطع و بی تفاوتی.

برای پیشگیری از افت دمای بدن خودتان را گرم و خشک نگه دارید و مایعات به میزان کافی بنوشید. لباس های خیس خود را با لباس های گرم و خشک عوض کنید،کلاه فراموش نشود،غذا و مایعات گرم مصرف کنید.

یخ زدگی: منجمد شدن بافت ها و پوست می باشد. در یخ زدگی پوست ظاهری خاکستری به خود میگیرد،تغییر رنگ می دهد و بافتی سخت پیدا می کند.برای درمان ، عضو یخ زده را به مدت 20 دقیقه در آب گرم (30 تا 40 درجه سانتیگراد) قرار دهید. برای گرم کردن ناحیه آسیب دیده از آتش استفاده نکنید،عضو را ماساژ ندهید و اجازه ندهید یخ زدگی تکرار گردد.

خستگی گرمایی:معمولا توسط کرامپ های عضلانی، تشنگی شدید،خستگی شدید و ناگهانی مشخص میگردد.

گرمازدگی:در اثر پیشرفت خستگی گرمایی ایجاد میگردد.علائم شامل تعریق شدید،گیجی،سردرد،تهوع و تندی ضربان قلب می باشد.

حمله گرمایی:شدیدترین آسیب ناشی از گرما میباشد. در این وضعیت خطرناک سیستم کنترل دمای بدن آسیب می بیند. قربانیان حمله گرمایی از سرگیجه شدید وعدم تعریق رنج می برند و در برخی موارد شکست کامل سیستم عصبی اتفاق میفتد. حمله گرمایی می تواند کشنده باشد.

مصدوم را به پشت بخوابانید،پاهای او را بالا قرار دهید تا جریان خون کافی به مغز برسد.هرچیز خنک و سردی را در محل عبور شریان های بزرگ قرار دهید(زیر بغل،کشاله ران،گردن).دستمالی خیس بر روی پیشانی مصدوم قرار دهید و او را باد بزنید.



" ضروریات + 10 " :

همیشه ده قلم ضروری زیر را با خود همراه داشته باشید و مطمئن باشید به درستی کار میکنند. در صورت لزوم آیا آمادگی گذراندن مدتی طولانی یا شب را در خارج از خانه دارید؟؟

o لباس های لایه لایه (سینتتیک) در فصل زمستان چهار لایه .

o نقشه منطقه ( در یک پوشش ضد آب)

o آّب نوشیدنی و غذای اضافی

o قطب نما

o کیسه بیوآک (سرپناه اضطراری ضد آب )

o کیت کمک های اولیه

o چاقوی جیبی چندکاره

o کرم ضد آفتاب و عینک ضد آفتاب مناسب

o فندک یا کبریت ضد آب

o هدلامپ یا چراغ قوه با باطری و لامپ اضافی



آیین رفتن به طبیعت :

o برنامه را با دقت اجرا کنید و همیشه آماده و مراقب باشید .

o در مکان های نامناسب کمپ برپا نکنید و در انتخاب مکان کمپینگ بسیار دقت کنید .

o طبیعت را آلوده نسازید (زباله ها به مکان مناسب برسانید) .

o آثاری از آتش برجا نگذارید .

o به حیات وحش احترام بگذارید .

o حقوق دیگران را رعایت نمایید .
تشکرکنندگان : hadis.ahmadian

باسخ‌به: در زمستان چگونه به کوه برویم؟؟ 1 ماه, 2 هفته قبل، #3397

  • shahrfarang96
  • ( کاربر )
  • غایب
  • تازه وارد
  • تعدادِ ارسال‌ها: 2
  • کارما (امتیازِ ویژه): 0
مقاله بسیار خوبی بود . ممنون از وب سایت خوبتون. من مطالبتون رو اکثرا دنبال میکنم. خصوصا وفتی مسافرت میرم و تو مسیر هستم. مث الان ک راهی تور استانبول هستم و تو فرودگاه مشغول چک کردن مطالب شما هستم.
  • صفحه:
  • 1

قدرت گرفته از کیوننا فارسی / محصول گروه سی‌ام‌اس فارسی

این صفحه در: 0.42 ثانیه ایجاد شده است