نمایه کاربری

  دوشنبه 1 مرداد 1397

آدرس کانال تلگرام اداره کل تربیت بدنی

جهت دریافت اخبار اداره کل تربیت بدنی در تلگرام به ما بپیوندید

@ferdowsi_sport


تنیس خاکی

آمادگی جسمانی ۲۲ بهمن

باشگاه پینت بال

انجمن ورزشی اداره کل

فرم پيشينه علايق ورزشي

روزنامه های ورزشی

آیین نامه ها و مقررات

جشنواره درون دانشگاهی

کارکنان و اعضاء هیات علمی

ورزش خوابگاه ها

ستاد اردوها

کلاسهای آموزشی

ورزش دانشکده ها

ورزش قهرمانی

نهضت داوطلبی

سوالات متداول

اماکن و تاسیسات ورزشی

احكام و گواهي هاي صادر شده

پيش بيني نتايج مسابقات

ملاقات عمومي با رياست دانشكده و مديركل تربيت بدني دانشگاه
میهمانِ, گرامی، خوش آمدید!
نامِ کاربری گذرواژه: به‌خاطر داشته باش
  • صفحه:
  • 1

نامِ بحث: اصطلاحات دوچرخه

اصطلاحات دوچرخه 5 سال, 3 ماه قبل، #1746

  • azarakhsh
  • ( کاربر )
  • غایب
  • کارشناسِ ارشد
  • تعدادِ ارسال‌ها: 99
  • کارما (امتیازِ ویژه): 27
اصطلاحات دوچرخه
آچار گیو : وسیله ای است مانند آچار تخت كه برای نگه داشتن گیو، زیر مهره نگهدارنده به كار می رود . این آچار نازك است و به راحتی می تواند گیو را زیر مهره بگیرد .

آخر خط : پایان مسیر مسابقه

اول خط : خط شروع مسیر مسابقه

پره : عامل انتقال نیرو بین توپی و سر پره و محكم كننده پره به حلقه و توپی به چرخ.

پنجه ركاب : واسطه انتقال نیرو از پا به قامه است .

پیشانی : قسمتی از تنه كه برای نگه داشتن دوشاخه چرخ جلو تعبیه می شود .

تای لیور :اهرمی است كه برای خارج كردن رویی از داخل حلقه استفاده میشود .

توپی تنه :استوانه ای است توخالی در قسمت پایینی تنه كه محور گردنده ركابها در آن قرار می گیرد .

توپی چرخ : استوانه ای است كه پره ها به آن متصلند و وزن دوچرخه را توسط ساچمه ها از میل توپ چرخ می گیرد و به پره ها منتقل می كند و محلی برای قرار گرفتن ساچمه ها داخل آنم درنظر گرفته شده است و در بیرون سوراخهایی برای پره ها دارد .

حلقه : قسمتی از هر چرخ است كه از داخل پره ها به آن متصلند و از بیرون لاستیكهای تویی و رویی روی آن قرار گرفته اند و واسطه انتقال نیرو بین پره ها و لاستیك است .

خودرو : واسطه انتقال نیرو از زنجیر به توپی چرخ عقب است .

خودرو باز كن : دو نوع اچار خودرو باز كن وجوددارد ؛‌یكی برای بازكردن استوانه حامل خودرو ها از توپی و دیگری برای بازكردن لایه های خودرو از استوانه .

دنده عوض كن : جابجا كننده زنجیر روی سینی ها و خودروها

دینام : مولد الكتریسیته از انرژی مكانیكی ،كه در دوچرخه معمولا انرژی را از چرخ می گیرد و برق ایجاد شده به مصرف چراغهای دوچرخه می رسد .

زنجیر‌: واسطه انتقال نیرو از طبقها به خودروهاست .

زنجیر باز كن : برای خارج كردن و جا انداختن پینهای نگهدارنده قطعات زنجیر بكار می رود .

زین : محل قرار گرفتن نشینگاه دوچرخه سوار .

ساچمه خور :محل قرار گرفتن مجموعه ای از ساچمه ها كنار هم در یك محدوده مشخص كار روانكاری راانجام می دهند .

ساچمه سوزن : ساچمه ای در داخل سوزن باد كه كار شیر یكطرفه را انجام می دهد.

سرپره : عامل انتقال نیرو بین پره و حلقه كه پره را با‌ان سفت و شل می كنند .

سوزن باد : مانند شیر یكطرفه در مسیر باد تیوپ عمل می كند ؛گاز از یك طرف می تواند عبور كند و از طرف دیگر نمی تواند عبور كند .

سینی (طبق ) : سینی ها واسطه انتقال نیرو از قامه راست به زنجیر هستند .

شانژمان : دنده عوض كن خودرو ها

ضامن : دسته ای است برای محكم كردن توپی و چرخ به دو شاخه یا میله زین به تنه

طبق عوض كن : وظیفه طبق عوض كن ،تعویض طبق درگیر است .

فرمان : برای انتقال نیرو از چرخ جلو به دستها و از دستها به چرخ جلو بكار می رود.

فیكس : پنجه ركاب و پای دوچرخه سوار را با هم متصل ( فیكس ) می كند .

قامه : قامه چپ برای انتقال نیرو از پنجه ركاب چپ به میل توپ تنه به كار می رود و از قامه راست برای انتقال نیرو از میل توپ و قامه راست به طبق ها استفاده می شود.

قامه كش : وسیله ای است برای جداكردن قامه از میل توپ تنه .

كتی ترمز : نگهدارنده دسته ترمز ،كه در دوچرخه های كورسی معمولا محل قرار گرفتن دست است .

كرپی فرمان :نگهدارنده میله فرمان و انتقال دهنده نیرو بین فرمان و دو شاخه كه مانند دو ضلع یك زاویه است ؛در دوچرخه های كورسی این زاویه حاده و در دوچرخه های كوهستان ،منفرجه است .

كرمك :‌یك لوله لاستیكی است كه دور سوزن باد قرار می گیرد و كار شیر یكطرفه را انجام می دهد .

كش داخل حلقه : یك كش بسته و یكنواخت به عرض یك تا دو سانتیمتر است كه روی سرپره ها در داخل حلقه قرار می گیرد تا تیوپ از جراحت سرپره ها مصون دارد .

گیو : نگهدارنده ساچمه ها در محل خود بین گیو و كاسه موجود در توپی چرخ است .

لوله زین : قسمتی از تنه كه برای نگهداشتن میله زین از آن استفاده می شود و به توپی تنه متصل است .

مزیت مكانیكی : حاصل تقسیم طول بازوی محرك بر طول بازوی مقاوم ،كه در چرخ عقب دوچرخه ،شعاع چرخ بازوی مقاوم است و شعاع خودرو بازوی محرك . هر چه شعاع خودرو بزرگتر باشد طول بازوی محرك بیشتر می شود و مزیت مكانیكی بالاتر می رود ،درتنیجه ركاب زدن با نیروی كمتر میسر می شود .

مهره نگهدارنده سوزن : سوزن باد رادر محل خود حلقه محكم می كند .

میل توپ تنه : میل توپ تنه میله ای است كه دو قامه چپ و راست روی آن سوار می شوند و داخل توپی تنه توسط ساچمه و كاسه هایی نگهداری می شود .

میل توپ چرخ : توسط دو مهره یا ضامن به دو شاخه عقب یا جلو متصل می شود و وزن دوچرخه را از تنه می گیرد و توسط گیوها به ساچمه و توپی انتقال می دهد .

میله زین : میله اتصال بین زین و تنه دوچرخه ؛برای محكم كردن میله زین در لوله ،از پیچ یا ضامن استفاده می شود .

والف : مجموعه كنترل ورود و خروج هوا در تیوپ
تشکرکنندگان : hadis.ahmadian

باسخ‌به: اصطلاحات دوچرخه 2 سال قبل، #2030

  • charsoonet
  • ( کاربر )
  • غایب
  • تازه وارد
  • تعدادِ ارسال‌ها: 8
  • کارما (امتیازِ ویژه): 0
بسیار عالی بود ممنونم.
همچنین عزیزان برای مشاهده انواع دوچرخه کوهستان میتونن روی لینک زیر کلیک کنن

دوچرخه کوهستان





برای مشاهده دوچرخه های کورسی روی لینک کلیک کنید

دوچرخه کورسی


جهت مشاهده قیمت انواع دوچرخه روی لیست قیمت کلیک کنید

لیست قیمت دوچرخه
آخرین ویرایش: 2 سال قبل، نویسنده : charsoonet.
  • صفحه:
  • 1

قدرت گرفته از کیوننا فارسی / محصول گروه سی‌ام‌اس فارسی

این صفحه در: 0.32 ثانیه ایجاد شده است