نمایه کاربری

  دوشنبه 30 مهر 1397

آدرس کانال تلگرام اداره کل تربیت بدنی

جهت دریافت اخبار اداره کل تربیت بدنی در تلگرام به ما بپیوندید

@ferdowsi_sport


تنیس خاکی

آمادگی جسمانی ۲۲ بهمن

باشگاه پینت بال

انجمن ورزشی اداره کل

فرم پيشينه علايق ورزشي

روزنامه های ورزشی

آیین نامه ها و مقررات

جشنواره درون دانشگاهی

کارکنان و اعضاء هیات علمی

ورزش خوابگاه ها

ستاد اردوها

کلاسهای آموزشی

ورزش دانشکده ها

ورزش قهرمانی

نهضت داوطلبی

سوالات متداول

اماکن و تاسیسات ورزشی

احكام و گواهي هاي صادر شده

پيش بيني نتايج مسابقات

ملاقات عمومي با رياست دانشكده و مديركل تربيت بدني دانشگاه
میهمانِ, گرامی، خوش آمدید!
نامِ کاربری گذرواژه: به‌خاطر داشته باش

گرم کردن و سرد کردن در تیراندازی با کمان
(1 ، بازدید کننده) (1) میهمان
  • صفحه:
  • 1

نامِ بحث: گرم کردن و سرد کردن در تیراندازی با کمان

گرم کردن و سرد کردن در تیراندازی با کمان 6 سال, 5 ماه قبل، #145

  • erfanian
  • ( مدیر )
  • غایب
  • مدير موقت تيراندازي ، تيروكمان ، پرتاب دارت
  • تعدادِ ارسال‌ها: 63
  • کارما (امتیازِ ویژه): 26


بدن ما از حدود 600 عضله تشکیل شده است که این عضلات از تعداد بسیار زیادی فیبر عضلانی باریک و بلند که به صورت دسته ای گرد هم جمع شده اند ساخته شده اند.عضلات معمولا با هم وبصورت خلاف جهت یکدیگر جفت میشوند و وقتی یکی منقبض میشود بقیه به حالت استراحت درمی آیند.
تمامی عضلات ما توسط اعصاب مغزی کنترل می شوند.عضلات بدن انسان مانند موتوری عمل میکنند که سوخت(غذا) را برای تولید حرکت میسوزانند و عضلات انرژی غذا (شیمیایی)را به انرژیی برای حرکت (مکانیکی) تبدیل می کنند.بنابراین عضلات اهمیت زیادی دارند و به مراقبت احتیاج دارند.
در طول تمرین و رقابت عضلات بدن باید بر سطح زیادی از فشار فایق آیند.گرم کردن ،قسمت های مورد نیاز بدن را بوسیله فعالیت آماده میکند ، گرم کردن مناسب احتمال آسیب دیدگی را کاهش داده و درطی مراحل اولیه رقابت می تواند بر روی سطح عملکرد تاثیر به سزایی داشته باشد.

علت گرم کردن ؟

همه عضلات به خون نیاز دارند.گرم کردن، دمای عضله را افزایش داده و باعث میشود که کلیه واکنش های شیمیایی که برای انقباض سریع مورد نیاز است با سرعت بیشتری انجام شودکه درنتیجه باعث افزایش سرعت و قدرت در انقباضات میگردد بنابراین بدن نسبت به وضعیت اولیه (گرم نکرده) با سرعت بیشتری آماده میشود.همچنین گرم کردن سیستم عصبی را از لحاظ فیزیکی و روانی هشیار تر ساخته که این خود به اجرا کمک میکند .

چگونه باید گرم کنید؟
در تیر اندازی با کمان دویدن به منظور گرم کردن مناسب نیست چراکه تیر انداز باید آرامشخود را حفظ نماید و ضربان قلبش را پایین نگه دارد.بنابر این به جای دویدن کمی راه رفتن در اطراف برای به گردش در آمدن بهترخون در بدن توصیه میشود.سپس عضلاتی را که معمولا در حین فعالیت درگیرند را کشش دهید.
گرم کردن باید حداکثر 10 تا 15 دقیقه به طول انجامد،نه افراط نه تفریط.شما باید قبل از هر جلسه تمرین یا رقابت به گرم کردن بدنتان بپردازید.گرم کردن را به عنوان یک عامل ضروری در تمرینات بگنجانید و چنین تصور نمایید که یکی از ابزارهای تیر اندازی شماست.
سرد کردن
سرد کردن نیز دارای اهمیت زیادی در پایان جلسه تمرین یا رقابت میباشد،عضلات شما تحت فشارکششی زیادی در طولانی مدت بوده اند .در پایان تمرین یا رقابت عضلات به اکسیژن خون برای ازبین بردن فراورده های مضر (اسید لاکتیک و . . .) موجود در آنها نیازمنداند .همچنین وقتی که شما فعالیتتان را متوقف میکنید عضلات اجازه نمیدهند که خون به خوبی به قلب بازگردانده شودکه این باعث تجمع مایعات در عضله شده و در نتیجه احساس خستگی و درد در عضلات ایجاد میشود،این حالت با کشش دوباره (سرد کردن) از بین میرود اما مراقب باشید که عضلات را بیش از حد کشش ندهید و همچنین بعد از تمرین کمی راه رفتن بهتر از نشستن و استراحت مطلق است.

کشش
کشش ایستا یعنی کشیدن و نگه داشتن عضله یا گروهی از عضلات برای چند ثانیه در حالت کشیده.این شکل از کشش بدلیل اینکه عضلات در حالت استراحت و آرامش باقی می مانند و کششی که عضلات پیدا می کنند مدت طولانی تری حفظ میشود ترجیح داده میشود.
در همه تمرینات کششی عضلات بدن خود را تا حدی که احساس راحتی می کنید کشش دهید و اگراحساس درد به شما دست داد بدانید که زیاده روی کرده اید.در هنگام کشش وضعیت خود را برای چند ثانیه حفظ کرده و هنگامیکه احساس کردید از میزان کشیدگی کاسته شده اندکی بیشتر کشش دهید اما همانطور که گفته شد فقط تا نقطه ای که احساس میکنید راحت هستید.در طول کشش به صورت عادی تنفس کنید و هرگز نفس خود را نگه ندارید.هرگز ورجه وورجه نکنید.
ضمیمه ها:
آخرین ویرایش: 6 سال, 5 ماه قبل، نویسنده : erfanian.
تشکرکنندگان : hadis.ahmadian, m-erfanian

باسخ‌به: گرم کردن و سرد کردن در تیراندازی با کمان 6 سال, 5 ماه قبل، #146

  • hadis.ahmadian
  • ( مدیر )
  • غایب
  • مدیرِ کل
  • تعدادِ ارسال‌ها: 342
  • کارما (امتیازِ ویژه): 101
با سلام
ممنون از مطلب جالبتان
سوالی برایم پیش آمده است
یک کمان دار حرفه ای بدنسازی (کار با دستگاه) انجام می دهد؟
چون این رشته برخلاف ظاهر ساده ای که دارد، نیرو و توان بازویی زیادی می خواهد
آخرین ویرایش: 6 سال, 5 ماه قبل، نویسنده : hadis.ahmadian.

باسخ‌به: گرم کردن و سرد کردن در تیراندازی با کمان 6 سال, 5 ماه قبل، #147

  • erfanian
  • ( مدیر )
  • غایب
  • مدير موقت تيراندازي ، تيروكمان ، پرتاب دارت
  • تعدادِ ارسال‌ها: 63
  • کارما (امتیازِ ویژه): 26
درود بر شما علاقمند به رشته ورزشی تیراندازی با کمان

در پاسخ به این پرسش - هرچند پاسخی فربه می طلبد - باید بگویم، این رشته هم مانند تمامی رشته های ورزشی دیگر احتیاج به تناوری مورد نیاز خودش را دارد و بی شک در اجرای حرکت های مربوط به این رشته و کنترل و کسب مهارت لازم آن احتیاج مبرمی به بدنسازی با دستگاههای مختلف بنا به فصل و بنا به وضعیت بدنی هر کماندار است.

کلید فهم مفهوم این پاسخ در نوشتاری دیگر و تکمیلی تر خواهد آمد که در آن زمان بندی دوره های کاری ( یعنی زمان صرف شده در تمرین واقعی ) و استراحت ( یعنی زمانی که صرف تمرین تکلیف نشده ) است نیز توضیح داده خواهد شد.

در عین حال کلیدی ترین تمرینات این رشته تمرینات ذهنی می باشد.

ارادتمند
عرفانیان

باسخ‌به: گرم کردن و سرد کردن در تیراندازی با کمان 3 سال, 4 ماه قبل، #1924

  • mostafala
  • ( کاربر )
  • غایب
  • تازه وارد
  • تعدادِ ارسال‌ها: 1
  • کارما (امتیازِ ویژه): 0
با عرض سلام و خسته نباشید
اگر مقدور هست یه برنامه بدنسازی برای تیر اندازی با کمان هم بزارین خیلی خوبه
با تشکر

باسخ‌به: گرم کردن و سرد کردن در تیراندازی با کمان 5 ماه قبل، #3745

  • downloadrahim
  • ( کاربر )
  • غایب
  • تازه وارد
  • تعدادِ ارسال‌ها: 3
  • کارما (امتیازِ ویژه): 0
با تشکر از شما دوست عزیز
  • صفحه:
  • 1
مدیران: erfanian

قدرت گرفته از کیوننا فارسی / محصول گروه سی‌ام‌اس فارسی

این صفحه در: 0.26 ثانیه ایجاد شده است