نمایه کاربری

  پنجشنبه 1 آبان 1393

جستجو در سایت

انجمن ورزشی اداره کل

فرم پيشينه علايق ورزشي

روزنامه های ورزشی

آیین نامه ها و مقررات

جشنواره درون دانشگاهی

کارکنان و اعضاء هیات علمی

ورزش خوابگاه ها

ستاد اردوها

واحد آموزش

ورزش دانشکده ها

ورزش قهرمانی

نهضت داوطلبی

سوالات متداول

اماکن و تاسیسات ورزشی

احكام و گواهي هاي صادر شده

پيش بيني نتايج مسابقات

نظرسنجي

نمایه کاربری

ملاقات عمومي با رياست دانشكده و مديركل تربيت بدني دانشگاه
میهمانِ, گرامی، خوش آمدید!
نامِ کاربری گذرواژه: به‌خاطر داشته باش

آموزش پاي دوچرخه
(1 ، بازدید کننده) (1) میهمان
  • صفحه:
  • 1

نامِ بحث: آموزش پاي دوچرخه

آموزش پاي دوچرخه 2 سال, 1 ماه قبل، #750

  • hadis.ahmadian
  • ( مدیر )
  • غایب
  • مدیرِ کل
  • تعدادِ ارسال‌ها: 329
  • کارما (امتیازِ ویژه): 100
بسياري از افراد نو آموز كه مراحل اوليه ي شنا را ياد مي گيرند ، از اينكه به صورت عمودي در آب قرار بگيرند و پاهاي آنها به كف استخر نرسد هراسانند . مهارت پاي دوچرخه بدين منظور به كار مي رود تا نو آموزان بتوانند بر روي قسمت عميق استخر قرار گيرند و به راحتي حركت پاي دوچرخه را انجام دهند . من دو روش ايستادن عمود را به هنرجويانم آموزش مي دهم كه يك روش از آنها را سعي كرده ام با جزئيات بيشتر در اينجا بياورم اميدوارم گويا باشد.
دقت كنيد شناي نرم با شناي دوچرخه تفاوت دارد.
در شناي دوچرخه بيشتر هدف عمود بودن و تقريبا ثابت بودن در قسمت عميق است درحاليكه شناي نرم باعث پيشروي شناگر مي شود و بدن شنا گر در آب اريب است

گام اول :
براي فراگيري حركت پاي دوچرخه بهتر است ابتدا تمرينات بر روي خشكي انجام پذيرد . بدين صورت كه به حالت نشسته بر روي دوچرخه قرار بگيريد . كمي زانو ها را خم و بدنتان را به سمت جلو متمايل كنيد . در اين هنگام پاها را تك تك از زمين بلند و زانو را به سمت سينه بياوريد و سپس با فشار كف پا ، به سمت زمين برگردانيد . به خاطر داشته باشيد كه پاها به طور متناوب اين حركت را اجرا كنند و مسير حركت پاها به شكل 8 باشد بدين صورت كه بعد از بلند كردن پا از زمين و هنگام بازگشت ، كمي پا را به طرف بيرون حركت دهيد تا فاصله ي پاها كمي بيشتر از عرض شانه باشد .


گام دوم : پس از تمرين حركات پا ، به تمرين و تكرار تكنيك ساده ي دست در پاي دوچرخه بپردازيد . بدين صورت كه دستها را در همان حالت قبلي ( نشسته بر روي دوچرخه ) در مقابل سينه و شكم به صورت تك تك به آرامي بچرخوانيد ، مثل اينكه آب را با كف دستها در دو طرف بدن به سمت كف و عقب فشار ميدهيد . توجه داشته باشيد حركت دست راست با پاي راست باشد يا پاي چپ تفاوتي ندارد به راحتي شناگر بسنده مي كنيم

به فاصله دستهاي شناگر توجه كنيد.



گام سوم :
تمرين گام اول را آغاز و سپس به آرامي حركات دستها را به آن اضافه كنيد تا بدين طريق حركت دست و پاي همزمان دوچرخه را در خشكي تمرين و تكرار نماييد .

گام چهارم :
تمرين گام اول را با قرار گرفتن در قسمت كم عمق به نحوي كه ارتفاع آب تا زير چانه شما باشد ، تكرار كنيد . در اين گام سعي كنيد هنگام تمرين حركات پا ، بدنتان ضمن حفظ حالت نشستن بر روي دوچرخه ، به صورت غوطه ور در سطح آب بماند . البته انجام پاي دوچرخه فقط كمك خواهد كرد تا سر شما در بالاي آب باقي بماند .

گام پنجم : پس از تمرين و تكرار حركات پا در دوچرخه كه در گام چهارم اجرا شد ، اين بار حركات دست را نيز همراه با پا به طور متناوب به اجرا در آوريد تا مهارت پاي دوچرخه شما كامل گردد .

گام ششم :
براي كسب مهارت بيشتر در اجراي پاي دوچرخه ، تمرين ديگري را به اجرا در آوريد . بدين صورت كه ابتدا تكنيك غوطه وري لاك پشتي را اجرا كنيد و پس از غوطه وري در آب ، دست هايتان را رها كنيد تا پاها آزاد شوند . سپس شروع به انجام حركات پاي دوچرخه كنيد درحالي كه بالا تنه شما عمود نباشد و در سطح آب غوطه ور باقي مانده باشد .

پس از اينكه كمي در زدن پاي دوچرخه در اين حالت مهارت پيدا كرديد ، با اجراي حركت دست در دوچرخه كه مقابل سينه شما انجام مي گيرد ، به آرامي سرتان را از آب بلند كنيد و ضمن غوطه وري درسطح آب ، به اجراي حركت كامل پاي دوچرخه اقدام كنيد .

به خاطر داشته باشيد كه مهارت پاي دوچرخه به مرور زمان و با انجام تمرينات مداوم و تكرار به ميزان كافي به طور مطلوب به مرحله ي اجرا در خواهد آمد و شما خواهيد توانست با آرامش كامل و به كارگيري نيروي بسيار كمي در سطح آب باقي بمانيد .
آخرین ویرایش: 2 سال, 1 ماه قبل، نویسنده : hadis.ahmadian.

باسخ‌به: آموزش پاي دوچرخه 2 سال, 1 ماه قبل، #780

  • niyooshagirl
  • ( کاربر )
  • غایب
  • تازه وارد
  • تعدادِ ارسال‌ها: 3
  • کارما (امتیازِ ویژه): 0
سلام خانم احمدیان.واقعا از بابت این آموزش از شما تشکر میکنم.خیلی خیلی ممنون.واقعا شما استاد هستید...استاد احمدیان
تشکرکنندگان : hadis.ahmadian, neda
  • صفحه:
  • 1
مدیران: hadis.ahmadian

قدرت گرفته از کیوننا فارسی / محصول گروه سی‌ام‌اس فارسی

این صفحه در: 0.22 ثانیه ایجاد شده است