نمایه کاربری

  سه شنبه 21 آذر 1396

آدرس کانال تلگرام اداره کل تربیت بدنی

جهت دریافت اخبار اداره کل تربیت بدنی در تلگرام به ما بپیوندید

@ferdowsi_sport


تنیس خاکی

آمادگی جسمانی ۲۲ بهمن

باشگاه پینت بال

انجمن ورزشی اداره کل

فرم پيشينه علايق ورزشي

روزنامه های ورزشی

آیین نامه ها و مقررات

جشنواره درون دانشگاهی

کارکنان و اعضاء هیات علمی

ورزش خوابگاه ها

ستاد اردوها

کلاسهای آموزشی

ورزش دانشکده ها

ورزش قهرمانی

نهضت داوطلبی

سوالات متداول

اماکن و تاسیسات ورزشی

احكام و گواهي هاي صادر شده

پيش بيني نتايج مسابقات

ملاقات عمومي با رياست دانشكده و مديركل تربيت بدني دانشگاه
میهمانِ, گرامی، خوش آمدید!
نامِ کاربری گذرواژه: به‌خاطر داشته باش

آموزش كرال پشت - حرکت پا
(1 ، بازدید کننده) (1) میهمان
  • صفحه:
  • 1

نامِ بحث: آموزش كرال پشت - حرکت پا

آموزش كرال پشت - حرکت پا 5 سال, 5 ماه قبل، #346

  • hadis.ahmadian
  • ( مدیر )
  • غایب
  • مدیرِ کل
  • تعدادِ ارسال‌ها: 342
  • کارما (امتیازِ ویژه): 101
شنای كرال پشت


كرال پشت را به سادگی می توان یاد گرفت . چون سرهمیشه خارج از آب قرار دارد، دم و بازدم به آسانی انجام پذیراست. ابتدایی ترین نوع شنای كرال پشت درسال 1794 توسط شخصی به نام برناردی چنین تعریف شد: بدن به شكل افقی به پشت به موازات سطح آب قرار می گیرد و سرتا گوش ها داخل آب است و پاها به حالت ضربدر به آب ضربدر می زند.




اولین بخش آموزش – حركت پا


توصیف حركت پا


حركت پا در شنای كرال پشت ، شبیه حركت پا درشنای كرال سینه است . فرق مهم این دو نوع شنا، این است كه شنای كرال پشت به پشت انجام می گیرد ، ولی شنای كرال سینه بر روی سینه. هنگام انجام پای كرال پشت ، بدن باید به حالت كشیده درآب قرار گیرد تاحركت پای كرال پشت موثر انجام گیرد.

و در ضمن باسن نباید بیش از اندازه درآب فرو رود، بلكه باید در سطح آب قرار گیرد،حركت پا در كرال پشت بیشتر همان نگهداری افقی بدن بر روی آب را به عهده دارد.

حركات پا دركرال پشت نیز از سه مفصل مچ پا، زانو، و ران زده می شود و از نقطه نظرحركتی و مكانیكی مشابه حركت پا در كرال سینه می باشد.
تمرین های آموزشی
1- در داخل آب باید زانوها جمع وصورت به طرف دیوار استخر باشد. دراین حالت با فشار یك پا به دیوار استخر بدن را به حالت كشیده و مستقیم در سطح آب قرار می دهیم. دراین موقعیت دست ها تقریبا كشیده و در طرفین باسن حركت پاندولی انجام می دهند و با هر دو پا اقدام به حركت پای كرال پشت می نمایم .( شكل زیر)


2- پای كرال پشت با نگاه داشتن تخته شنا به زیرسر ( شكل زیر)

این حركت درآب های كم عمق انجام می شود. در ضمن باید مواظب باشیم كه باسن به سطح آب نزدیك باشد و ضربه پا مثل حركت قدم زدن باشد. زانوها نباید از آب بیرون بزند.


3- اجرای تمرین شماره ی 2، ولی با این تفاوت كه این بار با دست های كشیده تخته شنا را نگاه می داریم . پس از آنكه سر را روی تخته ی شنا گذاشته ، وبا دودست آن را نگه داشتید ، روی آب به پشت دراز بكشید. ابتدا سر بخورید، وآنگاه پاها را همان طور كه در خشكی تمرین كرده اید، به حركت درآورید.


4- كارآموز شناگر با فشار پا، به دیوار استخر، پس از سرخوردن شروع به زدن پای كرال پشت می كند. ضمنا" توجه داشته باشید همانند شكل زیر آرنج ها كاملا كشیده در بالای سر قرار داشته باشند و انگشت یك شست در دست دیگر قرار بگیرد.

آنگاه پاها را به حركت درآورید. در حالت پایین آوردن ، زانو كمی خمیده است ، اما در موقع بالا آوردن كشیده می شود. علت اصلی جلو رفتن دركرال پشت مربوط به راست كردن پا در ضربه ی بالاست ، و همین امر باعث می شود آب را با پشت به عقب بزنید وخود به جلو بروید و به همین دلیل باید با نیروی هرچه بیشتر این كاررا انجام دهید .

تمرین پای كرال پشت خارج از آب

دراینجا مانند انواع دیگر شنا بهتر است قبل از شروع كرال پشت، ابتدا به تمرین بدنی خارج از آب بپردازید وآمادگی لازم را برای اجرای كرال پشت در خود به وجود آورید.

برای این كار كنار استخر به پشت دراز بكشید، به طوری كه باسن شما در لبه ی آن قرار گیرد .

ساعدها را روی میز قرار داده وسرتان را كمی بالا بگیرید. ساق ها و ران ها را كشیده نگه داشته ، و زانوها را كمی خم كنید وبه طور مرتب ساق ها را در خلاف جهت هم ، به بالا و پایین حركت دهید.

به طوری كه حداكثر فاصله ای كه پاهای شما با هم ایجاد می كنند، بین 30 تا40 سانتی متر باشد، و این حركت را تا آنجا كه خسته نشده اید انجام دهید.

از نكات مهمی كه در هنگام پا زدن باید بدان توجه داشت ، این است كه حركت پا باید طوری به آب ضربه بزند كه در موقع بالا آمدن، سطح آب را لمس نماید ، ولی از آب خارج نگردد. یعنی حالتی مانند جوشش آب بوجود بیاورد. اگر پاها در خارج ازآب دیده شود نشانگر این است كه پاها بیش از حد بالا آمده است. سرهم نبایستی زیاد پایین باشد. اگر آب و حباب های ناشی ازپا زدن جوششی نداشته باشد ، بیانگر این است كه پاها در سطح پائینی از حد لازم در حال حركت است. فاصله بین دو پنجه پا زدن حداكثر نباید از45 سانتی متر تجاوز نماید ، نكته مهم اینكه سر زانوها نباید از آب خارج گردد.


اشتباه های رایج و روش صحیح آن
اشتباه : فرو رفتن بیش از اندازه ی باسن در داخل آب.

صحیح : باز كردن مفصل لگن خاصره، ولی توجه داشته باشید كه شكم باید در سطح آب قرار گیرد ومضافا" اینكه سرتا حدود گوش درآب فرو رود.

اشتباه: حركت پیستونی پا و فشار آوردن به آب توسط كف پا .

صحیح : مفصل لگن خاصره را باز كنید وحركت را ازاین مفصل شروع نمایید وهر دو پا كمی به طرف محور طولی بدن متمایل شود ( چرخش به داخل كف پا) .

اشتباه: بعضی كارآموزها نیز بیش از حد مفصل زانو را در موقع پا زدن خم می نمایند كه این كار پیشروی آنها را با اشكال روبرو می سازد.

صحیح : در حركت پای كرال پشت مانند كرال سینه ، پا كاملا كشیده و پنجه به سمت داخل متمایل می گردد (به خصوص در موقعی كه پا از پائین به طرف سطح آب ضربه وارد می كند).

مفصل زانو باید شكسته شود و در پایین ترین نقطه ای كه پا از سطح آب قرار دارد این زاویه ، شكستگی زانو به 95 درجه برسد.

آخرین ویرایش: 5 سال, 5 ماه قبل، نویسنده : hadis.ahmadian.

باسخ‌به: آموزش كرال پشت - حرکت پا 5 سال, 4 ماه قبل، #639

  • z-naddaf
  • ( کاربر )
  • غایب
  • تازه وارد
  • تعدادِ ارسال‌ها: 7
  • کارما (امتیازِ ویژه): 0
سلام و خسته نباشید ممنون از توضیحات کامل شما البته درخواست من مربوط به این بحث نمی باشد در صفحه اصلی سایت در پایین پیام های تندرستی و مقالات علمی به طور خلاصه مطالبی گذاشته شده به عنوان مثال کج گردنی )ولی مدت طولانی است که مطلب جدید درج نشده اگر مطالب در مورد مشکلات رایج عموم باشد بهتر میتوان استفاده کرد و هرماه مطلب جدید گذاشته شود با توجه زیادی که شما در درج مطالب دارید صفحه اول توجه شایانی را میطلبد با تشکر فراوان
تشکرکنندگان : hadis.ahmadian

باسخ‌به: آموزش كرال پشت - حرکت پا 5 سال, 4 ماه قبل، #644

  • hadis.ahmadian
  • ( مدیر )
  • غایب
  • مدیرِ کل
  • تعدادِ ارسال‌ها: 342
  • کارما (امتیازِ ویژه): 101
با سلام
ممنون از توجه شما
پيش از راه اندازي انجمن علمي و ورزشي سايت اداره كل مطالب علمي را در بخش تندرستي قرار مي دادم
با فعال كردن اين انجمن تمام بحث هاي علمي و ورزشي - سلامتي سر جمع و به صورت تفكيك مبحثي در انجمن قرار مي گيرد.
قرار نيست تمام مطالب سايت در صفحه اصلي قرار داشته باشد.
همان مطالب تندرستي در بخش پزشكي ورزشي انجمن قرار داده مي شود.
تشکرکنندگان : z-naddaf

باسخ‌به: آموزش كرال پشت - حرکت پا 5 سال, 3 ماه قبل، #667

  • niyooshagirl
  • ( کاربر )
  • غایب
  • تازه وارد
  • تعدادِ ارسال‌ها: 3
  • کارما (امتیازِ ویژه): 0
سلام.
ممنون از راهنمایی های خیلی خوبتون و زحمتهای زیادتون توی این بحث.میخواستم خواهش کنم اگه میشه ی فیلم آموزشی با کیفیت از آموزش ایستادن روی آب در عمق زیاد رو بزارید .
خیلی ممنون

باسخ‌به: آموزش كرال پشت - حرکت پا 5 سال, 3 ماه قبل، #669

  • hadis.ahmadian
  • ( مدیر )
  • غایب
  • مدیرِ کل
  • تعدادِ ارسال‌ها: 342
  • کارما (امتیازِ ویژه): 101
با سلام
خيلي خوشحال هستم كه اين انجمن رضايت بازديدكنندگان سايت را جلب كرده است.
مورد درخواستي شما چون فيلم است كمي دست من را مي بندد از آنجا كه خود من امكان فيلم برداري را نخواهم داشت بايد جست و جويي كنم تا فيلم آماده اي را بيابم يا نهايت شايد بتوانم از همكاران آقاي خودمان كمك بگيرم
كمي به من فرصت بدهيد، اميدوارم بتوانم درخواست شما را انجام دهم

باسخ‌به: آموزش كرال پشت - حرکت پا 5 سال, 3 ماه قبل، #685

  • niyooshagirl
  • ( کاربر )
  • غایب
  • تازه وارد
  • تعدادِ ارسال‌ها: 3
  • کارما (امتیازِ ویژه): 0
نهایت تشکر رو از شما دارم خانم احمدیان.اگر با عکس هم بتونید آموزش بدید فکر میکنم بتونه مفید باشه به هر حال شما که خودتون استادید و من از مطالب شما واقعا تونستم شنا رو خیلی بهتر یاد بگیرم فقط توی عمق زیاد نمیتونم روی آب بایستم.باز هم تشکر.

باسخ‌به: آموزش كرال پشت - حرکت پا 5 سال, 3 ماه قبل، #691

  • hadis.ahmadian
  • ( مدیر )
  • غایب
  • مدیرِ کل
  • تعدادِ ارسال‌ها: 342
  • کارما (امتیازِ ویژه): 101
سلام
شما لطف داريد
حتما سعي مي كنم خواسته شما اجابت بشه

باسخ‌به: آموزش كرال پشت - حرکت پا 5 سال, 3 ماه قبل، #705

  • ala
  • ( کاربر )
  • غایب
  • تازه وارد
  • تعدادِ ارسال‌ها: 4
  • کارما (امتیازِ ویژه): 0
خیلی عالی بود.ممنون

باسخ‌به: آموزش كرال پشت - حرکت پا 4 ماه, 2 هفته قبل، #2386

  • M.KH1365
  • ( کاربر )
  • غایب
  • تازه وارد
  • تعدادِ ارسال‌ها: 1
  • کارما (امتیازِ ویژه): 0
سلام
من تازه شنا یاد میگیرم و یه مشکل دارن و اونم اینه که باسنم و پاهام نمیان سطح آب کج وایمیستم.
میخواستم بدونم دلیلش چیه؟
ممنون میشم راهنماییم کنین
آخرین ویرایش: 4 ماه, 2 هفته قبل، نویسنده : M.KH1365.

باسخ‌به: آموزش كرال پشت - حرکت پا 3 هفته, 5 روز قبل، #2826

  • hadis.ahmadian
  • ( مدیر )
  • غایب
  • مدیرِ کل
  • تعدادِ ارسال‌ها: 342
  • کارما (امتیازِ ویژه): 101
سلام
برای جلساتی تخته شنا رو بغلتون بگیرید و سعی کنید سر پنجه های پا را از اب خارج کنید دقت کنید لگنتان نباید خم شود بعد کم کم پاها را حرکت دهید هنگام پا زدن پاها بالای سطح آب قرار میگیرند و مرور شناوری شما کامل خواهد شد
موفق باشید
  • صفحه:
  • 1
مدیران: hadis.ahmadian

قدرت گرفته از کیوننا فارسی / محصول گروه سی‌ام‌اس فارسی

این صفحه در: 0.34 ثانیه ایجاد شده است