نمایه کاربری

  دوشنبه 3 ارديبهشت 1397

آدرس کانال تلگرام اداره کل تربیت بدنی

جهت دریافت اخبار اداره کل تربیت بدنی در تلگرام به ما بپیوندید

@ferdowsi_sport


تنیس خاکی

آمادگی جسمانی ۲۲ بهمن

باشگاه پینت بال

انجمن ورزشی اداره کل

فرم پيشينه علايق ورزشي

روزنامه های ورزشی

آیین نامه ها و مقررات

جشنواره درون دانشگاهی

کارکنان و اعضاء هیات علمی

ورزش خوابگاه ها

ستاد اردوها

کلاسهای آموزشی

ورزش دانشکده ها

ورزش قهرمانی

نهضت داوطلبی

سوالات متداول

اماکن و تاسیسات ورزشی

احكام و گواهي هاي صادر شده

پيش بيني نتايج مسابقات

ملاقات عمومي با رياست دانشكده و مديركل تربيت بدني دانشگاه
میهمانِ, گرامی، خوش آمدید!
نامِ کاربری گذرواژه: به‌خاطر داشته باش

آموزش كرال سینه - نفس گیری
(1 ، بازدید کننده) (1) میهمان
  • صفحه:
  • 1

نامِ بحث: آموزش كرال سینه - نفس گیری

آموزش كرال سینه - نفس گیری 5 سال, 10 ماه قبل، #273

  • hadis.ahmadian
  • ( مدیر )
  • غایب
  • مدیرِ کل
  • تعدادِ ارسال‌ها: 342
  • کارما (امتیازِ ویژه): 101
مرحله چهارم نفس گیری در كرال سینهBREATHING

یكی از قسمت های مهم شنای كرال سینه ، هواگیری است و این مرحله همان تخلیه ی هوای ذخیره شده ی ششها در آب است . كار خالی كردن هوا در آب باید در همان مراحل اول به خوبی آموزش داده شود . اگر چه در ابتدا اینكار كمی مشكل است ، ولی پس از كمی تمرین شاگرد كم كم به طریقه ی تخلیه ی هوا در آب آشنا شده و عادت می كند .

خالی كردن هوا در آب می تواند هم از طریق بینی و هم از راه دهان باشد . از همان ابتدا باید به كارآموز شناگر گفته شود كه پس از پر كردن هوا در ششها سرش را به زیر آب فرو ببرد و به طور پیوسته هوا را تخلیه نماید ، به طوری كه وقتی احساس كرد كم كم هوای داخل ششهایش در حال اتمام است ، در همان حال دمیدن هوا به داخل آب سرش را از آب بیرون بیاورد و خیلی سریع هواگیری كرده و دوباره در آب مشغول تخلیه ی هوا گردد . مهم نیست كه كارآموز از كدام سمت یا جهت ( راست یا چپ ) نفس گیری كند ، بلكه مهم این است كه عمل هواگیری یك طرفه صورت گیرد عمل دم خیلی سریع انجام می شود و اگر عمل بازدم كمی طولانی تر باشد اشكالی نخواهد داشت .

تمرینات آموزشی هواگیری كرال سینه

1- در مر احل اولین تمرین كافیست كارآموز شناگر در قسمت كم عمق استخر در حالی كه از ناحیه كمر خم شده است ، سر را داخل آب قرار داده و هوای داخل ریه ها را خالی كند . نكته مهم این تمرین در این ست كه زمانی كه می خواهد سر را برای گرفتن هوا از آب خارج كند باید این كار را توسط گردن انجام دهد و موقع هواگیری نصف صورت داخل آب ونصف دیگر در بیرون آب باشد سعی كنید شانه را بالا نیاورید و از آب خارج نسازید . این عمل در ابتدا مشكل است ، ولی به مرور زمان به طور خودكار با موفقیت انجام می شود .



2- روش دیگر تمرین بدین شكل است كه كارآموز شناگر در قسمت كم عمق استخر با دستهایش كه به اندازه ی عرض شانه باز است ، لبه ی استخر را می گیرد وبدن را در موقعیت شناور رو به كف استخر قرار می دهد . برای شناور شدن بهتر بدن ، تخته شنا یا چوب پنبه ای را در میان دو ران قرارمیدهد و كاملاٌ شناور می شود . در این لحظه سر را به یك سمت می چرخاند و عمل دم را انجام می دهد این عمل خیلی سریع انجام می گیرد .



شناگر در آخرین لحظه ی تمام شدن هوای داخل ششهایش سر را از آب خارج می سازد ( در حالی كه هنوز در حال دمیدن هوا است ) و یكباره هوا را می بلعد .این عمل را چندین بار تكرار كنید .

باسخ‌به: آموزش كرال سینه - نفس گیری 4 سال, 5 ماه قبل، #1840

  • omid92
  • ( کاربر )
  • غایب
  • تازه وارد
  • تعدادِ ارسال‌ها: 2
  • کارما (امتیازِ ویژه): 0
سلام
چیزی که من متوجه شدم اینکه در کرال سینه اگر بخواهیم از دهان هواگیری کنیم واز بینی بازدم نماییم و گردن زیاد بالا نرود بایستی از عینک و گوشی استفاده نمایید آیا این برداشت صحیح است؟ لطفا مرا راهنمایی نمایید
با تشکرفراوان

باسخ‌به: آموزش كرال سینه - نفس گیری 4 سال, 5 ماه قبل، #1850

  • hadis.ahmadian
  • ( مدیر )
  • غایب
  • مدیرِ کل
  • تعدادِ ارسال‌ها: 342
  • کارما (امتیازِ ویژه): 101
سلام
قبل از همه چیز شرمنده هستم برای تاخیر در پاسخگویی

خیر هیچ یک از دو مورد گوشی و عینک لازم نیست
چه بسا زمانی که شما سرتان کامل در آب است قرار به بسته بودن چشمانتان نیست
اما از نظر بهداشت چشم داشتن عینک بهتر است
اما با گوشی موافق نیستم مخصوصا گوشی هایی که همراه با بینی گیر فروخته می شود
سرعت و نحوه هواگیری را اگر به درستی انجام دهید در گوشتان آب نخواهد رفت
اگر گوشتان حساس است و دچار درد و عفونت می شود باید به پزشک متخصص مراجعه کنید تا برایتان گوشی طبی (با قالب ریزی در گوشتان) بسازند
تشکرکنندگان : omid92, تکتم

باسخ‌به: آموزش كرال سینه - نفس گیری 4 سال, 4 ماه قبل، #1854

  • omid92
  • ( کاربر )
  • غایب
  • تازه وارد
  • تعدادِ ارسال‌ها: 2
  • کارما (امتیازِ ویژه): 0
سلام
در ابتدا از پاسخ دهی خوب و صحیح شما به پرسش قبلی ام سپاسگزارم.

هنگام هوا گیری در کرال سینه خیلی برام سخت است که موقع چرخیدن سر ، دم از دهان و در بازگشت سر به داخل باز دم از بینی انجام دهم انگار هوای نصفه و گرفته و یا همراه آب وارد بدنم می شود و همین امر توانم را کمتر می کند ولی با حبس هوا کارایی ام بیشتر می شود، به نظر شما کجای کارم ایراد دارد و چگونه می توانم این ضعف را برطرف نمایم
با شکر فراوان از زحمات شما
من ا... توفیق

باسخ‌به: آموزش كرال سینه - نفس گیری 4 سال, 4 ماه قبل، #1855

  • hadis.ahmadian
  • ( مدیر )
  • غایب
  • مدیرِ کل
  • تعدادِ ارسال‌ها: 342
  • کارما (امتیازِ ویژه): 101
سلام
ابتدا پا زدن به پهلو را تمرین کنید
به این ترتیب که مثلا دست راستتان را بالا گرفته سرتان روی بازویتان باشد و بدنتان به صورت تیغه در آب باشد و شروع به پا زدن کنید اگر در ابتدای کار نمیتوانستید از تخت های کمک آموزشی شنا استفاده کنید
باید به حدی برسید که بدون تخته و بدون آب خوردن و فرو رفتن در آب بتوانید پا بزنید
اگر در این مورد به حد کافی توانمند شدید حالا فاصله بین دست و هواگیریتان را بیشتر کنید یعنی دست راست کرال سینه را که میزنید
راحت به پهلو شوید و ۲ - ۳ تا پا بزنید و بعد بخش ریکاوری دست (چرخش دست در فضای بیرونی آب) را انجام دهید
یک نکنه که معمولا شناگران دقت نمی کنند و باعث آب خوردنشان در زمانه هواگیری می شود این است که
زمانیکه سر چرخیده برای هواگیری هنوز به درون آب برنگشته دست اقدام به بازگشت در آب را می کند(ریکاوری انجام می شود) در این حالت اگه همین الان تست کنید میبینید که بازویتان رو به دهانتان قرار میگیرد و درواقع در آب خودتان با دستتان آب را به دهانتان هدایت می کنید
امیدوارم تونسته باشم با نوشتن راهنماییتان کنم

باسخ‌به: آموزش كرال سینه - نفس گیری 2 سال, 4 ماه قبل، #1953

  • tikal
  • ( کاربر )
  • غایب
  • تازه وارد
  • تعدادِ ارسال‌ها: 1
  • کارما (امتیازِ ویژه): 0
سلام. من هنگام شنا 50 متر .وقتی دارم شنامیکنم.فرقی ندارد چه نوع شنای .احساس می کنم دارم خفه می شم و اینکه وقتی نفس گیری می کنم احساس می کنم هوا وارد ریه هام نشده. باید چه کاری انجام دهم ؟

باسخ‌به: آموزش كرال سینه - نفس گیری 2 سال, 2 ماه قبل، #1980

  • hadis.ahmadian
  • ( مدیر )
  • غایب
  • مدیرِ کل
  • تعدادِ ارسال‌ها: 342
  • کارما (امتیازِ ویژه): 101
سلام
خب اگر میشد شنای شما را دید صخیخ تر میشد جوابی برایتان داشت
اما احتمالا پای پهلویتان ضعیف است سرتان به راحتی از آب خارج نشده است
برای تمرین 5تا پای سینه 5تا پای پهلو بزنید مجدد 5تا پای سینه 5 تا 5 پهلو و به همین ترتیب ادامه دهید
موفق باشید
  • صفحه:
  • 1
مدیران: hadis.ahmadian

قدرت گرفته از کیوننا فارسی / محصول گروه سی‌ام‌اس فارسی

این صفحه در: 0.29 ثانیه ایجاد شده است