نمایه کاربری

  دوشنبه 4 تیر 1397

آدرس کانال تلگرام اداره کل تربیت بدنی

جهت دریافت اخبار اداره کل تربیت بدنی در تلگرام به ما بپیوندید

@ferdowsi_sport


تنیس خاکی

آمادگی جسمانی ۲۲ بهمن

باشگاه پینت بال

انجمن ورزشی اداره کل

فرم پيشينه علايق ورزشي

روزنامه های ورزشی

آیین نامه ها و مقررات

جشنواره درون دانشگاهی

کارکنان و اعضاء هیات علمی

ورزش خوابگاه ها

ستاد اردوها

کلاسهای آموزشی

ورزش دانشکده ها

ورزش قهرمانی

نهضت داوطلبی

سوالات متداول

اماکن و تاسیسات ورزشی

احكام و گواهي هاي صادر شده

پيش بيني نتايج مسابقات

ملاقات عمومي با رياست دانشكده و مديركل تربيت بدني دانشگاه
میهمانِ, گرامی، خوش آمدید!
نامِ کاربری گذرواژه: به‌خاطر داشته باش

روش های یادگیری
(1 ، بازدید کننده) (1) میهمان
  • صفحه:
  • 1

نامِ بحث: روش های یادگیری

روش های یادگیری 5 ماه, 2 هفته قبل، #3118

  • sajjad20
  • ( کاربر )
  • غایب
  • کارشناس
  • تعدادِ ارسال‌ها: 40
  • کارما (امتیازِ ویژه): 0
روش های یادگیری و روش های تقویت حافظه
در مقاله قبلی از فرزندان و امتحانات نودی ، راههای یادگیری و ویتامین هایی برای تقویت حافظه توضیح داده شد. با ما همراه باشید تا در آخرین بخش از راهکارهای تقویت حافظه چند روش کاربردی برای یادگیری بهتر و روش های یادگیری را توضیح دهیم.
جويدن كندر براي تقويت حافظه
كندر به دفع بلغم كمك مي كند و بدن را از زوائد بلغمي پاك مي كند و به همين واسطه به شفافيت عقل كمك مي كند و در طب قديم بر اثر ضد فراموشي كندر تأكيد شده است.
مداومت در ورزش


روش های یادگیری

ورزش موجب آرامش فكر و درك بهتر مطالب علمي و ازدياد هوش و حافظه است.
در ورزش رعايت چند نكته بسيار مهم است:
– انجام ورزش بلافاصله پس از برخاستن از خواب صحيح نيست. مدتي بايد بگذرد تا بدن آماده ي ورزش شود.
– ابتدا با حركاتي آرام مثل نرمش و قدم زدن ملايم شروع كنيد و بعد آن را شديدتر كنيد تا وقتي كه بدن عرق كند. اين نشان سوخت و ساز كامل بدن است.
– تنفس با بيني بصورت عميق در هنگام ورزش بهتر است.
– بعد از ورزش ده دقيقه يا بيشتر روي زمين به صورت دو زانو بنشينيد.
– هنگام ورزش معده نبايد پر باشد زيرا خود باعث بيماري مي شود.
– بعد از ورزش در صورت تشنگي فقط جرعه اي آب يا دوغ نوشيده شود. آب را نبايد سر بكشيد.
– قبل از ورزش خصوصاً شنا؛ خوردن يك يا دو عدد خرما مفيد است. اما ترشيجات و ميوه هاي سرد مثل آلبالو گيلاس و هلو نخوريد.


– حمام بعد از ورزش بسيار مفيد است و خستگي عضلات را رفع و آلودگي عرق را بر طرف مي كند. حمام قبل از ورزش هم اثر بخشي ورزش را بيشتر مي كند.
خوردن ماست و سبزي هاي غير محرك
ماست كه براي بدن انسان و سلامتي عمومي آن و طول عمر بسيار مفيد است.
سبزيهاي هم به علت ويتامين ها و مواد معدني عالي كه دارند از ضروري ترين خوراكي ها براي سلول هاي بدن و از جمله سلول هاي مغزاند. سبزيها داراي سلول هاي حياتي و سبزينه اند و به همين واسطه، روح حياتي خود را به بدن انسان وارد مي كنند و سر زندگي و نشاط را با خود به همراه مي آورند.
اما سبزي هاي محرك كه استاد داروئيان از خوردن آن ها براي هوش و حافظه منع فرموده اند عبارتند از تره، پياز، پيازچه، نعناع، تره تيزك، ريحان، ترخون و مرزه كه داراي طعم تند و معطر مي باشند.
خوردن ميوه هاي رسيده


روش های یادگیری

قند ميوه هاي رسيده يعني فروكتوز و گلوكز و سلولز غذاي مغز است و سلولز اين ميوه ها يعني فيبر آن ها موجب تخليه روده ها و حركت طبيعي گوارش مي شود و در نتيجه باعث شادابي و تقويت هوش و حافظه مي شود.
  • صفحه:
  • 1

قدرت گرفته از کیوننا فارسی / محصول گروه سی‌ام‌اس فارسی

این صفحه در: 0.21 ثانیه ایجاد شده است