نمایه کاربری

  جمعه 7 آذر 1393

جستجو در سایت

انجمن ورزشی اداره کل

فرم پيشينه علايق ورزشي

روزنامه های ورزشی

آیین نامه ها و مقررات

جشنواره درون دانشگاهی

کارکنان و اعضاء هیات علمی

ورزش خوابگاه ها

ستاد اردوها

واحد آموزش

ورزش دانشکده ها

ورزش قهرمانی

نهضت داوطلبی

سوالات متداول

اماکن و تاسیسات ورزشی

احكام و گواهي هاي صادر شده

پيش بيني نتايج مسابقات

نظرسنجي

نمایه کاربری

ملاقات عمومي با رياست دانشكده و مديركل تربيت بدني دانشگاه

تمایل به کوچک کردن شکم مشاهده در قالب پی دی اف چاپ فرستادن به ایمیل
نوشته شده توسط مدیر سایت   

 

اما آیا ممکن است تمایل به کوچک کردن شکم داشته باشیم، بدون اینکه وزن مان بیش از حد باشد، چه طور می توان این مشکل را حل کرد؟...

۱/ بهتر و مناسب تر بخورید و بیاشامیدیک تغذیۀ نامناسب و نداشتن فعالیت های جسمی کافی، خود را به شکل چربی های اضافه نشان می دهند که این چربی ها هم در اولین مرحله در ناحیۀ شکم جا خوش می کنند. اما آیا ممکن است تمایل به کوچک کردن شکم داشته باشیم، بدون اینکه وزن مان بیش از حد باشد، چه طور می توان این مشکل را حل کرد؟ بهتر و مناسب تر بخورید و بیاشامید. و مسلماً، تغذیه ای افراطی و نامتعادل باید اصلاح شود. اما باید بدانید که هضم برخی غذاها از برخی دیگر بسیار سخت تر است.

در نتیجه، این غذاها مدت بیشتری در مجاری گوارشی باقی می مانند و شکم را متورم می کنند. در بین این خوراکی ها، می توان به گل کلم، بروکلی، نخود فرنگی، لپه، نخود، عدس و ... اشاره کرد.

اما چند توصیۀ ضروری دیگر:
خوردن سبزیجات خام را محدود کنید زیرا هضم آنها سخت است. به جای آنها، سبزیجات پخته را در الویت قرار دهید. و همچنین میزان میوه ها و سبزیجات سرشار از فیبر، مانند: لوبیا سبز، کاهو، گوجه و آلو را افزایش دهید. غلات کامل جزء الویت های تان باشد. این غلات را می توانید به واسطۀ خوردن نان های کامل دریافت کنید.

از خوردن خوراکی های چرب بپرهیزید زیرا این مواد روند گوارش را کند می کنند، خوراکی هایی مانند نان وینی، غذاهای سس دار و سیب زمینی سرخ کرده.

به همین علت، مصرف قندهای سریع الجذب تان را هم مهار کنید، این نوع قند در خوراکی هایی مثل: آب نبات و شیرینی جات، مربا، دسرها، بستنی و البته سس ها و نان سفید وجود دارد.

۲/ نوشیدنی های گازدار ممنوع
آب زیاد بنوشید، حداقل ۱/۵ لیتر در روز؛ این میزان آب را در تمام طول روز تقسیم کنید.

۳/ تحرک داشته باشید و شکم تان را عضلانی کنید
تحرک به  جسم تان حیات می دهد، باعث می شود که بدن تان روی فرم بماند و چربی های اضافه را کم می کند. اما ورزش یک کارکرد دیگر هم دارد و آن عضله سازی است. عضلانی شدن شکم نیز به صاف و تخت نگه داشتن آن کمک می کند. علاوه بر این تأثیر جسمی، ورزش گوارش را نیز تسهیل می کند.
پیاده روی عالی است، همچنین ورزش هایی مانند شنا، دوچرخه سواری، ژیمناستیک و بهتر از آن ژیمناستیک در آب توصیه شده اند.
اما یک جلسه کوتاه حرکات شکمی برای عضلانی کردن شکم نیز کافی و اثربخش است.

۴/ گیاهان را هم امتحان کنید
بسیاری از گیاهان به داشتن نقش تسهیل کنندۀ گوارش معروف اند. بنابراین آنها می توانند تأثیر قابل توجه داشته باشند، خصوصاً دم کردنی ها که باعث بیشتر شدن ادرار و کمک به شرایط بدن می شوند.

چرا کرم های لاغری را امتحان نمی کنید؟
آنچه که واضح است این است که ماساژ شکمی هنگامی که کرم هم مالیده باشد مفید است زیرا گردش خون را تحریک می کند. حتی اگر تمام اینها باعث شوند که مقدار کمی از چربی های تان از بین بروند، باز هم مفید هستند. اگر نمی خواهید از کرم های لاغری استفاده کنید، می توانید از یک روغن ماساژ یا یک روغن عصاره ای یا شیر مخصوص بدن بهره ببرید یا از همۀ اینها ساده تر، با استفاده از دستکش و زیر دوش حمام بدن تان را ماساژ دهید.

اگر باردار هستید و یا در ایام شیردهی به سر می برید، قبل از اینکه نظر متخصص سلامت را جویا شوید، به هیچ وجه از روغن های عصاره ای و گیاهان استفاده نکنید.