دانشگاه ها در ابتدای شکل گیری صرفا محیطی برای ارضای نیازهای دانشی و پژوهشی جوامع بوده اند. اما در گذر زمان، رشد و توسعه جوامع بشری موجب تحول در سیستم دانشگاهی شده است. بخش جدیدی از فعالیت های دانشگاهی، رشد و توسعه فعالیت های ورزشی است که بخش عمده ای از فعالیت های دانشگاهی را شکل داده اند. امروزه دانشگاه ها دارای اماکن ورزشی مجهز و نوینی هستند که مخاطبان گسترده ای دارند. این مخاطبان طیف گسترده ای از دانشجویان، کارکنان، اعضای هیات علمی و حتی شهروندان عادی دارند که در سطح ورزش همگانی یا قهرمانی از اماکن ورزشی دانشگاه استفاده می کنند. در اینجا سعی بر آن است تا با الگو برداری از نمونه های موفق ورزش دانشگاهی بتوان در مسیری گام برداشت تا کارایی بخش ورزش دانشگاهی بهبود یابد.

دانشگاه اوهایو (Ohio University): این دانشگاه واقع در شهر آتنز در ایالت اوهایو می باشد که در سال 1804 در زمینی به وسعت 5/7 کیلومتر مربع احداث شده است.. این دانشگاه نزدیک به 19.000 دانشجو و 1.970 نفر عضو هیات علمی دارد.

بخش های ورزشی این دانشگاه به شرح ذیل می باشد:

  • استادیوم پدن (Peden Stadium): این مجموعه 28.000 نفر گنجایش دارد و در آن ورزش هایی مانند فوتبال، فوتبال آمریکایی، بیسبال و دوومیدانی قابلیت برگزاری دارد. این استادیوم خانه تیم باب کت (Bob Cat) تیم فوتبال دانشگاهی تیم اوهایو می باشد.
  • مرکز ورزش های یخی (Birds Ice Arena)
  • مرکز تفریحی چالرز جی پینگ
  • زمین گلف
  • مرکز تنیس
  • سالن ورزشی والتر فیلد

 

هر کدام از اماکن فوق الذکر به منظور پوشش نیازهای ورزشی دانشگاه در قالب برنامه های مشخصی خدمت رسانی می کنند. با توجه به اینکه ساختار ورزش در کشور آمریکا به نحوی است که دانشگاه ها محل تامین بازیکنان لیگ های حرفه ای می باشند، دانشگاه اوهایو دو تیم فوتبال آمریکایی و بسکتبال در لیگ دانشگاهی آمریکا (NCAA9) دارد.

این دو تیم به صورت مرتب در طول سال به تمرین می پردازند و لیگ دانشگاهی نیز به صورت مرتب در طول سال برگزار می شود علاوه بر این رویدادهای ورزشی غیر از لیگ نیز به صورت مرتب در طول سال برگزار می شوند. استادیوم پدن بدین منظور تجهیز شده است و سالن های وزنه برداری و بدنسازی آن برای دانشجویان ورزشکار قهرمانی بیشتر استفاده می شود. همچنین این استادیوم دارای استانداردهایی سطح ملی است و دارای اتاق رسانه، سکوی رسانه، نورافکن های حرفه ای و یک تابلو امتیازات حرفه ای می باشد.

این دانشگاه تمامی خدمات ورزشی را برای دانشجویان به صورت رایگان ارائه می کند. این خدمات در برنامه های زمانی مشخص در سایت دانشگاه برای دانشجویان، کارکنان و اعضای هیات علمی قرار داده شده است. افراد می توانند به صورت آزاد نیز به این اماکن مراجعه کنند و با پرداخت شهریه در این کلاس ها شرکت نمایند.

با توجه به ساختار ورزشی آمریکا، در سطح ورزش همگانی تمامی دانشجویان قابلیت مشارکت در تمامی ورزش های تحت پوشش دانشگاه را دارند. در سطح قهرمانی نیز اصولا شرکت تیم در لیگ و ارائه خدمات حرفه ای به دانشجویان ورزشکار در دستور کار قرار دارد.

 

آدرس سایت دانشگاه مطرح شده : https://www.ohio.edu/recreation/fitness

ferdowsi_sport@

ثبت نام در مسابقات ورزشی

ثبت نام قهرمانان ورزشی

مسابقه فوتسال چندجانبه در کشور عراق