مجتمع آبی پردیس

 

بزرگترین استخر سرپوشیده دانشگاهی شرق کشور همزمان با میلاد با سعادت امام رضا(ع) با حضور معاون اداری و مالی و مدیریت منابع انسانی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، اعضای هیات امنای دانشگاه، پیشکسوتان شنای استان و دیگر مسئولان دانشگاه برگزار شد.

استخر پردیس دانشگاه از معدود استخرهای دانشگاهی است که استانداردهای بین المللی در آن رعایت شده است. معاون اداری و مالی و مدیریت منابع انسانی وزیر علوم ابراز امیدواری کرد: در آینده ای نزدیک بتوانیم شاهد برگزاری مسابقات شنای کشوری و استانی در این استخر باشیم.

مشخصات استخر سرپوشیده دانشگاه:

در سال ۱۳۷۰، کار طراحی مجموعه ای با عنوان مجموعه ورزشی دانشگاه، توسط مهندسین مشاور آرشن، به اتمام رسید. در مرحله اولیه، عملیات ساخت قسمتی از این مجموعه، به عنوان سالن ورزشی چند منظوره از محل اعتبارات سازمان برنامه و بودجه آغاز گردید و قسمت اداری آن به بهره برداری رسید ولیکن سالن ورزشی اصلی نیمه تمام باقی ماند. در همین سال ها، اسکلت و سازه سقف استخر سرپوشیده دانشگاه که بخش دیگری از همین پروژه می باشد، از محل وام صندوق های رفاه خریداری و در محل پروژه اجرا گردید. پس از آن در سال ۱۳۸۶ به یمن سفر مقام معظم رهبری و از محل اعتبارات دفتر ایشان امکان تکمیل پروژه نیمه تمام استخر فراهم گردید و طی قراردادی که در مهرماه ۱۳۸۷ با شرکت گسترش ساختمان خاور منعقد شد مراحل سفت کاری و نازک کاری پروژه آغاز گردید. اسکلت این بنا فلزی، سقف سالن اصلی آن سازه های فضایی از نوع گوی لهید با بازوهای مربوطه می باشد. با توجه به پیچیدگی ها و ویژگی های خاص این پروژه، مرحله سفت کاری آن تا خرداد ماه ۱۳۸۸ و پس از آن مجموع عملیات نازک کاری و تجهیز پروژه تا کنون به طول انجامید.

استخر سرپوشیده دانشگاه با زیربنای ۶۳۵۰ متر مربع به عنوان یکی از بزرگ ترین استخرهای دانشگاههای کشور و تنها استخر استاندارد مسابقات در استان، شامل امکانات زیر می باشد:

۱- استخر اصلی به ابعاد ۲۵*۵۰ متر برای مسابقات استاندارد

۲- استخر کودکان به ابعاد ۸*۶ متر

۳- سونای بخار-سونای خشک- جکوزی

۴- مجموعه آب درمانی- سالن بدنسازی

۵- تریای رو باز در نیم طبقه و کافی شاپ در همکف

۶- جایگاه تماشاچیان

۷- اتاق های سرپرستی و اداری

ناگفته نماند که سیستم تصفیه استخر مجهز به فیلترهای شنی بوده و پیش بینی های لازم برای نصب سیستم اذن زنی و فیلترهای دیاتومیت به عنوان مکمل در نظر گرفته شده است تا در صورت نیاز اجرا گردد.

به منظور توسعه استخر بر مبنای پیش بینی آینده، امکان ساخت یک باب استخر مستقل وجود داشته که حتی بخشی از سیستم تاسیسات مکانیکی آن در موتورخانه و تصفیه خانه فعلی تعبیه گردیده است.

مجموع هزینه تمام شده این پروژه ۵۴ میلیارد ریال می باشد.

ferdowsi_sport@

ثبت نام در مسابقات ورزشی

ثبت نام قهرمانان ورزشی

مسابقه فوتسال چندجانبه در کشور عراق