نمایه کاربری

  پنجشنبه 30 شهریور 1396

آدرس کانال تلگرام اداره کل تربیت بدنی

جهت دریافت اخبار اداره کل تربیت بدنی در تلگرام به ما بپیوندید

@ferdowsi_sport


f5box

نمایه کاربری

به سایت اداره کل تربیت بدنی خوش آمدید

تنیس خاکی

آمادگی جسمانی ۲۲ بهمن

باشگاه پینت بال

انجمن ورزشی اداره کل

فرم پيشينه علايق ورزشي

روزنامه های ورزشی

آیین نامه ها و مقررات

جشنواره درون دانشگاهی

کارکنان و اعضاء هیات علمی

ورزش خوابگاه ها

ستاد اردوها

کلاسهای آموزشی

ورزش دانشکده ها

ورزش قهرمانی

نهضت داوطلبی

سوالات متداول

اماکن و تاسیسات ورزشی

احكام و گواهي هاي صادر شده

پيش بيني نتايج مسابقات

ملاقات عمومي با رياست دانشكده و مديركل تربيت بدني دانشگاه

خواص سیب زمینی مشاهده در قالب پی دی اف چاپ فرستادن به ایمیل
نوشته شده توسط مدیر سایت   

سيب زميني، فشار خون را پايين مي آورد

متخصصان تغذیه دریافته اند که دو نوبت مصرف سیب زمینی در روز بدون این که موجب افزایش وزن شود به اندازه مصرف جوی دو سر در کاهش فشار خون موثر است...

هرچند این متخصصان روی سیب زمینی ارغوانی مطالعه و آزمایش کرده اند اما معتقدند که سیب زمینی سفید و پوست قرمز نیز تاثیرات مشابه دارند.

جو ونیسون کارشناس تغذیه در دانشگاه اسکرانتون در پنسیلوانیا می گوید: وقتی صحبت از سیب زمینی می شود اغلب ما شاید بیش از هر سبزیجات دیگری نسبت به آن دید منفی داشته باشیم و تصور کنیم که باید مصرف آن را در رژیم غذایی خود محدود نماییم چون معتقد هستیم که این سیب زمینی مملو از کربوهیدرات چاق کننده و عاری از کالری است.

اما در واقع این تصور اشتباه است چون اگر سیب زمینی را بدون سرخ کردن و بدون کره و مارگارین و سس سرو کنیم هر یک عدد سیب زمینی فقط ۱۱۰ کالری انرژی دارد و سرشار از ویتامین ها و مواد فیتو شیمیایی مفید برای سلامتی است.

در این مطالعه ۱۸ بیمار مبتلا به فشارخون بالا و دارای اضافه وزن به مدت یک ماه هر روز در دو نوبت ۶ تا ۸ سیب زمینی ارغوانی مصرف کردند. در پایان متوسط فشارخون سیستولیک و دیاستولیک آنها تا حد مطلوبی کاهش پیدا کرد.

آخرین بروزرسانی ( پنج‌شنبه ، ۲۴ شهریور ۱۳۹۰ ، ۱۸:۱۲ )